Článek
Stávající nabídka „F“ varaint Lexusu – IS-F, GS-F a RC-F – jako jedna z mála na trhu skrývá pod kapotou atmosferický (!) benzinový osmiválec. Jenže Sawa je toho názoru, že automobilka by se měla začít přiklánět při nejmenším k hybridizaci a zkrátka tak „jít s dobou“. Prvním takovým lexusem by mohl být samostatný „efkový“ model F-GT, který by nebyl v civilní verzi k mání. Takže pouze s efkem!
Boss Lexusu přiznává, že to je také z důvodu konkurenceschopnosti – tím myslí zejména německé „partnery“, jak by řekl jistý prezident jménem Vladimir. Prý je třeba navázat více emocionální vztah s potenciálními kupci, čemuž by měla kromě divize F dopomoci také ta závodní, která soutěží například v seriálech GT3.
Jedním dechem také dodává, že s přeplňováním Lexus nepočítá: „Divize F je pro nás velmi důležitá. A chceme ji odlišit od konkurence. Jednou z variant by mohlo být právě GT se silným atmosférickým motorem, kterému bude sekundovat elektromotor – dáme tak našim zákazníkům zcela odlišný pocit z jízdy,“ což zní dobře, vzhledem k tomu, jak fungovalo třeba takové Porsche 918 Spyder. „Do budoucna nepočítáme s motory s V8, V10, ale ani s přeplňováním turbodmychadly. Lépe tak navážeme na vlnu nadcházející éry.“
„Jsme toho názoru, že nás čeká období změn. Elektrické vozy se už dostaly do širšího povědomí, ale třeba za tři roky? Kdoví… Lidem se samozřejmě líbí projev benzinového motoru, ale pokud chceme vzbudit emoce, nemůžeme zůstat jen u toho,“ uzavírá prezident nagojské značky.