Článek
Jaguar samozřejmě tímto modelem mířil na 911. A mířil dobře, avšak přesto je F-Type spíše okrajovou záležitostí. To se má ale změnit. Nástupce současného F-Typu má být prostornější, nicméně přesto lehčí díky posunu technologií lehkých materiálů. Pořád tedy půjde o plnohodnotné sportovní auto. Jako je i 911.
Očekává se, že v nabídce zůstane kupé i kabriolet, zásadní rozdíl se ale odehraje v rozvržení interiéru. Dosud bylo „efko“ striktní dvousedadlovka, a aby Jaguar zvýšil prodeje, chce z něj udělat alespoň papírově čtyřsedadlový vůz. Jak ale budou zadní sedadla využitelná? Toť otázka, na kterou jsme se už odpověď nedozvěděli.
A v tom je právě ten vtip. Jaguar F-Type, ať chce nebo ne, byl vždy tak někde mezi Porsche 911 a jejími menšími bratry Boxsterem a Caymanem, a to jak cenově, tak koncepčně. Příští F-Type už bude mířit „vzhůru“ k 911, stejně tak jeho cena. Což nám dává prostor pro spekulace, jestli se nedočkáme taky přímého konkurenta pro Boxster a Cayman. Existují totiž jisté „šuškandy“, že Jag experimentuje také s „mid-engined“ koncepcí, tedy motorem až před zadními koly.
Jaguar odmítá tvrzení, že půjde jen o natažený, odlehčený a omlazený F-Type. Částečně proto, že má proč – jeho nástupce dostane i novou architekturu, konkrétně evoluci té stávající. Vyráběna bude z vyztuženého hliníku ve speciálním studiu v britském okrsku Castle Bromwich.
Projekt „Jennifer“
Project Jennifer je oficiálně neoficiální název pro novou pohonnou jednotku, která se v budoucnu objeví pod kapotou F-Typu. A když vám napovím, že bude dávat výkon 560 koní z 4,4litrového V8 biturbo, je vám asi jasné, odkud vítr vane – jasně, z Mnichova! Ten by měl nahradit vysložilý kompresorový pětilitr původem od Fordu.
Zda budou současné V6 nahrazeny taky řadovými motory BMW, to je další neznámá, ale co se týká ekonomičtějších čtyřválců, tam Coventry počítá se svými pokrokovými motory Ingenium a V8 biturbo od BMW si najde časem cestu i do Range Roverů.
Proslýchá se, že Jaguar plánuje taky čistě elektrický F-Type, se silnou 100kWh baterií a dvěma elektromotory, každý o výkonu 150 kW a 350 Nm. Jenže toho se dočkáme nejdříve v roce 2023.
Tipnete si, jestli se podaří novému Jaguaru F-Type sesadit z pomyslného trůnu Porsche 911? Těšíme se na vaše preference v diskusi...