Článek
Prodej přes internet roste každým dnem a stále více lidí využívá pohodlí domova k tomu, aby si nakoupili. Je to logické. Obzvlášť teď před svátky se návštěva nákupního centra rovná sebemrskačství. Vždyť jen zaparkovat je o nervy, a nakonec i o auto. Odřené dveře a nárazníky jsou na přeplněných parkovištích bohužel už standardem. Je jasné, že pokud máte možnost, tomuto stresu se vyhnete. Jak byste ale reagovali na možnost, pustit počítač a prostřednictvím nemnoha kliknutí si koupit nové auto i v hodnotě několika milionů?
Podle posledního průzkumu, který si u agentury Stem/Mark nechala vyhotovit technologická společnost Cleverlance, by to bez problému už dnes zvládlo 15,9 % Čechů. Ti by k tomu vůbec nepotřebovali návštěvu showroomu a konzultaci s prodejcem. Mezi dotázanými, kteří by o tomto řešení uvažovali, jasně převažují muži (21,9 %) oproti ženám (9,7 %). Z průzkumu vyplynul i fakt, že senioři nad 60 let by toto řešení preferovali nejvíce ze všech dotazovaných věkových skupin (19,2 %).
Pokud čekáte, že nejvíce kladných odpovědí na otázku, zda by takový nákup zvládli, dostali dotazující v Praze, mýlíte se. Skupinou, která se ukázala jako otevřená myšlence pořídit si osobní auto v prostředí e-shopu, jsou zejména lidé z měst o velikosti od 20 do 100 tisíc obyvatel. O této možnosti uvažovalo 22 % z nich. V Praze to bylo jen 17,5 %.
Co tyto výsledky znamenají? Možná i to, že se dříve nebo později opravdu dočkáme nákupu automobilů výhradně přes internet. Vypadá to, že lidé jsou na to připraveni, a svým způsobem by to bylo výhodné i pro samotné automobilky. Zřizování showroomů je extrémně nákladné a ušetřené peníze by se daly použít na vývoj tohoto nového prodeje. Zmiňovaný druh nákupu bude jistě brzy standardem, ostatně napovídá to také fakt, že i u nás už jeden z dealerů online prodej svých aut zavedl. A funguje mu to! Podmínky online nákupu nejsou vůbec složité, vše řeší dealer se zákazníkem přes jednoduchý online formulář a následně přes maily. Samotný vůz je zákazníkovi přistaven přímo před dům. V tomto konkrétním případě je jedinou povinností nového majitele zaplacení kupní ceny auta nejpozději 7 dnů před předáním vozu. A mimochodem, stejně jako u online prodejů jiného druhu zboží, i zde platí, že zákazník má právo na vrácení zboží ve 14denní lhůtě.
Vypadá to, že se v nákupu nových aut brzy dočkáme velké revoluce. Nás zajímá, jaký na to máte názor vy. Uměli byste si představit nákup nového auta jen přes internet? Chyběl by vám kontakt s prodejcem? Věříte online nakupování? Dejte nám vědět v komentářích.