Článek
Zatím bylo tradicí, že se o rekordy snažily automobilky se sportovními modely s běžným spalovacím motorem. Z alternativních pohonů se tady blýsklo Porsche se svým hybridním hypersportem, které zajelo historicky třetí nejrychlejší čas 6:57. Konkurenti od McLarenu a Ferrari ho zatím nepřekonali, byť McLaren tu čas zajel, ale žádný neoznámil.
Z pohledu elektrických aut se jich zatím moc nepředvedlo. Rekord držel Mercedes-Benz SLS AMG Electric Drive, který zajel jedno kolo s délkou 20,8 km za 7:56.234. O zajetí rychlého času na kolo se pokoušela také automobilka Tesla, ale její stroj se v průběhu rychlého kola přepnul do nouzového režimu a z úspěchu nebylo nic. Teď se však na scéně objevil čínský hypersport s neskutečně futuristickým designem a výkonem 1 MW, což je v přepočtu stejný výkon, kterým disponuje Koenigsegg ONE:1, tedy 1 341 koní.
A je to opravdu stroj z budoucnosti. Neskutečná placka dramatických tvarů, s karbonovým šasi vážícím pouze 165 kg a interiérem, kde se digitálními displeji rozhodně nešetřilo. Poháněn je čtveřicí elektromotorů s celkovým točivým momentem 6 334 N.m. Na stovku se tohle auto dostane za 2,7 s, na dvě stě potřebuje jen 7,1 s a maximálně je schopné vyvinout rychlost až 315 km/h. A od věci není ani fakt, že při rychlosti 240 km/h generuje přítlak o hodnotě 24 000 N.m, což je dvakrát více, než monopost Formule 1. Nio EP9, jak se tento elektrický hypersport jmenuje, zajel čas 7:05,12 a tím stanovil nový rekord elektrických vozů na Nürburgringu. Byl to lepší čas, než tady zajel Nissan GT-R Nismo nebo Lexus LFA. Elektrika opravdu kráčí vpřed mílovými kroky. Je asi jen otázka času, než nějaká podobná "tramvaj" překoná rekord absolutní.