Článek
Hned zkraje budiž řečeno, že nás celkem mrzí ta pověst, kterou Miata, nebo MX-5, chcete-li, má. Říká se o ní, že pro ni mají slabost jen muži vybírající si výhradně muže a dobrá je leda pro pózování na stylových fotografiích. Ale proti těmto řečem má sama automobilka hodně silné argumenty. Tak v prvé řadě na trh uvedla už čtyři generace tohoto modelu, přičemž k zákazníkům už jich dorazilo více než 100 000. Jde prakticky o nejprodávanější, a tedy mezi zákazníky o nejvyhledávanější dvoumístné sportovní auto. A neříkejte nám, že jsou to všichni gayové a mladé holky. Ani náhodou!
Kouzlo Miaty je hlavně v jejích řidičských vlastnostech, v její duši, kterou má. Ano, tohle je jedno z posledních aut, které ještě má duši, které si umí s řidičem povídat, které se zbytečně nepere, ale schopného šoféra poslechne na slovo. Možná se jí nechce driftovat, ale zatáčky vám naservíruje s jistotou a vás donutí se přihlouple culit. Potřebujete snad něco jiného? My tedy ne.
A teď si představte, že máte jednu takovou Miatu doma. Takovou, jakou jen tak na silnici nepotkáte. Jde totiž o verzi kupé, která je teď na prodej. Jde o druhou generaci Miaty, která jako jediná spatřila světlo světa s pevnou střechou. Šlo ale pouze o pár kusů. Celkem bylo vyrobeno jen 179 kusů, přičemž některé do dnešních časů bohužel nepřežily. Když se tedy tato konkrétní objevila na trhu, zvedlo to malé pozdvižení. Pokud se totiž o ni nový majitel bude dostatečně starat, její cena jen poroste.
Ještě stále váháte? Pak vám povíme, že jen 63 kusů z těch 179 vyrobených dostalo označení Type S. A ano, právě tento kus patří mezi ně. Jeho původ je pochopitelně v Japonsku a na prodej je nyní v Hong Kongu. Logicky tak má řízení na pravé straně, ale to už dnes není žádný problém přihlásit i u nás. Jen si budete na ovládání této Miaty možná chvilku zvykat. Mimochodem, když už jsme u ovládání. Řidič zde pracuje s šestistupňovým manuálem, který je propojen s agregátem o objemu 1,84 litru. Ačkoliv má auto najeto jen 30 000 mil, tedy 48 200 kilometrů, prošlo před pár lety velkou rekonstrukcí, která byla zaměřena hlavně na stav karoserie a té jedinečné střechy. Ve výsledku jde tedy takřka o nový kus.
Když k tomu všemu přihlédneme jako k celku, vlastně nám požadovaná cena 30 000 liber, tedy 882 000 Kč, nepřijde zase až tak přemrštěná. Ano, za obyčejnou MX-5 by to byl lehký extrém, ale za verzi s pevnou střechou, navíc jednu z 63 vyrobených, je to rozumná částka. Je to originál, jaký jen tak nepotkáte a můžete se pak vysmát všem těm, kteří si ze svých MX-5 nechávají za velké peníze dělat právě verzi s pevnou střechou. Ovšem moc kvalitní ta práce nebývá. Takže tohle je docela výzva, co myslíte?