Článek
„Čau lidi, fakt nesnáším předjíždění kamionů. Borec chce jet o 100 metrů za hodinu rychleji než kamioňák před ním, a tak se tam prostě nacpe,” začíná svůj status český premiér. Na dalších řádcích pak sděluje, že na nejrizikovějších úsecích dálnice D1 začne od začátku prosince platit zákaz předjíždění kamionů. Má se tím předejít případným problémům během zimního období.
Premiér, který tuto novinku prezentoval už v pátek na setkání s představiteli českého stavebnictví, udává, že se zákaz bude týkat dvou úseků na Vysočině, konkrétně od 79. kilometru na 103,5 kilometr ve směru na Brno a od 133,5 kilometru do 104. kilometru ve směru na Prahu. Celkově tak má jít o 54 kilometrů, kde bude zákaz od 1. prosince do 28. února platit.
Vybrané úseky patří k těm nejrizikovějším z celé dálnice D1, během loňské zimy zde několikrát zcela zkolabovala doprava a podle silničářů na tom měla velký podíl právě kamionová doprava.
Podle informací České televize pak má ministerstvo dopravy brzy obdržet seznam hned 46 úseků českých dálnic, které vytipovala Policie ČR jako vhodné k zákazu předjíždění kamionů. „Mezi tyto úseky patří i prvních šest kilometrů dálnice D1 u Prahy, kde tento zákaz dává z důvodu vysoké intenzity provozu opravdu smysl,” uvedl pro Garáž.cz tiskový mluvčí ÚAMK Igor Sirota, podle kterého může takový zákaz plynulosti dopravy skutečně pomoci: „Je nesmysl vydávat tento zákaz plošně, ale pokud půjde jen o vybrané úseky, například prudká stoupání, nebo klesání, pak to je zcela jistě v pořádku.” Otázkou je, zdali tuto definici splňují i premiérem ohlášené úseky na Vysočině, které v každém směru měří přes 20 kilometrů.
Na facebookový příspěvek, v kterém premiér novinku oznámil, se můžete podívat zde:
Čau lidi, fakt nesnáším předjíždění kamionů. Borec chce jet o 100 metrů za hodinu rychleji než kamioňák před ním, a tak...
Zveřejnil(a) Andrej Babiš dne Neděle 24. listopadu 2019
Úseků se zákazem předjíždění kamionů bude pravděpodobně na českých dálnicích v budoucnu přibývat. Podle odborníků je to určitě lepší cesta, než varianta plošného zákazu. Ten platí například na sousedním Slovensku, kde je ale mnohem nižší intenzita dopravy, a proto tam ke komplikacím nedochází.