Hlavní obsah

Můžete mít Ford GT40 z filmového plátna!

Foto: Mecum Auctions

Taky jste u filmu Le Mans ‘66 chvílemi nedýchali, a když jste se měli čas nadechnout, toužili jste po všech těch Cobrách, Mustanzích a dalších úchvatných kárách? Tak teď si můžete jednu z nich koupit. A tím myslím opravdu přímo filmovou hvězdu.

Článek

Natáčet film z prostředí automobilových závodů v šedesátých letech není jednoduchá věc, a pokud to má k něčemu vypadat, potřebujete skutečně hollywoodský rozpočet. A to nejen na Matta Damona a Christiana Balea, ale taky na auta a na spoustu počítačových triků. I když ke cti tohoto filmu budiž řečeno, že triky se používaly jen v těch nejnutnějších případech a co šlo natočit se skutečnými auty, to se s nimi natáčelo.

Potíž je v tom, že skutečná originální závodní auta z šedesátých let jsou tak vzácná, že by ani hollywoodský rozpočet nezaplatil jejich případné poškození. Vytvářet taková auta v počítači sice jde, ale nebylo by to ono. Naštěstí, když máte k dispozici skutečně pořádný balík peněz, řešení takových problémů je někdy celkem jednoduché.

Foto: Mecum Auctions

Tvůrci si dali záležet také na interiéru

Pokud tedy můžeme za jednoduché označit stavbu šesti věrných replik Fordu GT40, se kterými pak můžete před kamerou řádit bez obav o poškození historické technické památky. Vozy vznikly ve firmě Race Car Replicas v americkém Michiganu a skutečně to nejsou nějaké laminátové skořápky přilepené na podvozek ze starého Pontiacu. Všechny filmové GT40 jsou vyrobené podle přesných specifikací původního Fordu GT40 z roku 1966 a jedna z replik má dokonce výrobní číslo a kompletní doklady, což znamená, že může být přihlášena k běžnému provozu.

A právě tohle auto jde teď do aukce. Červená karoserie s bílým pruhem a číslem 88 napovídá, že naposled se točila scéna ze závodu 24hours of Daytona, kde s GT40 závodil William Wonder. Všechno je tu na svém místě: zlatá kola s trojcípými centrálními maticemi, spartánský závodní interiér v černé barvě, sedačka řidiče na pravé straně s řadicí pákou šestistupňového manuálu nacpanou mezi sedadlo a dveře, tohle auto je prostě tak blízko originálu, že to blíž skoro ani nejde. Nikdo sice neprozradil výkon a točivý moment motoru, ale vidlicový osmiválec o objemu 5,7 litru určitě nebude neduživý a kromě toho je to motor, který se dá nádherně ladit.

Vítěz aukce dostane k autu i podepsaný plakát k filmu a veškerou dokumentaci o stavbě vozu i o průběhu natáčení oskarového trháku.

Načítám