Hlavní obsah

Mustang z filmu Bullittův případ zůstane v originálním stavu

Foto: Warner Bros

Ford Mustang Bullitt z filmu Bullittův případ je nejdražší Mustang na světě

Když po svém tátovi zdědíte jedno z nejslavnějších filmových aut všech dob, asi vás ani nenapadne ho prodat. Přesto to někdo s Mustangem z Bullittova případu, který řídil sám Steve McQueen, udělal.

Článek

Je to nejdražší Mustang, který kdy byl prodán. Je to nepochybně i nejznámější filmový Mustang. A dost možná je to vlastně nejznámější Mustang vůbec. Vůz, který v roce 1968 řídil Steve McQueen ve filmu Bullittův případ, byl před pár dny prodán za 3,4 milionu dolarů (cca 80 milionů korun) neznámému zájemci. A ten prý auto nechá, jak je. A původní majitel se chlubí tím, že už má v garáži nové auto…

Foto: Ford

Mustang 390 GT Fastback Bullitt byl dlouho uložený v garáži s nefunkční spojkou

Když se před třemi lety objevil na výstavě vedle nového Mustangu Bullitt filmový originál, bylo z toho obrovské pozdvižení. Auto, které hrálo hlavní roli v jedné z nejlepších filmových honiček všech dob a které bylo upraveno dle přání Steva McQueena, který s ním potom jezdil, bylo roky považováno za ztracené. Ve skutečnosti ovšem jen stálo zapomenuté v garáži s nefunkční spojkou.

V kostce… McQueen si v roce 1968 nechal pro natáčení filmu Bullittův případ udělat Mustanga, který měl silnější a hlučnější motor, černá kola i masku chladiče a speciální lakování. Filmaři pak na auto nechali namontovat několik držáků kamer a na karoserii přibyly tři otvory, kterými se protáhla elektrická kabeláž.

Po premiéře se ze dne na den z auta stala hvězda, McQueen s ním ještě chvíli ještě jezdil, ale pak si ho od něj koupil jistý Robert Ross, zaměstnanec filmových studií Warner Bros, který ho následně prodal soukromému detektivovi z New Jersey Franku Marracanovi. Ten ho vlastnil čtyři roky a pak ho poslal dál jistému Robertu Kiermanovi, který ho koupil na inzerát za šest tisíc dolarů i s potvrzením od Fordu, že je to originální filmové auto.

Foto: Ford

Ford využil filmový Mustang Bullitt při premiéře speciální stejnojmenné edice nového vozu

A dál? Nic hezkého… S autem jezdila Kiermanova žena každý den do práce a nechovala se k němu moc hezky. Říká se, že McQueen chtěl auto koupit zpět, ale neuspěl, v roce 1980 zemřel. A přestal jezdit i Mustang - odešla mu spojka. Kierman uložil na dlouhé roky auto do garáže, kde stálo až do roku 2014. To ho pak zdědil jeho syn, který ho dal dohromady. Tklivě líčil, jak s otcem auto opravovali, ale že jim snažení přerušila otcova Parkinsonova nemoc, vzpomínal, jak s autem jezdil ještě jako kluk, a mluvil o tom, že některé věci se neprodávají.

Omyl. Před třemi týdny byl vůz vydražen a mladý Kierman se na sociálních sítích podělil se svými pocity.

„Jsem rád, že už mám trochu klidu,“ napsal na svém účtu. „Ještě raději jsem, že auto zůstane v původním stavu a nový majitel ho nebude renovovat.“ Na přání nového vlastníka nebyla zveřejněna jeho identita, ví se jen, že se jmenuje Frank. Mladý Kierman pak světu ještě sdělil, že on sám si už koupil nové auto a za část peněz si nechá u domu postavit novou garáž, která pojme víc než dvě auta…

Vnímáte to stejně jako já? Legendární Mustang, se kterým jezdil Steve McQueen, který získáte jako součást děditství po tátovi a pak ho prodáte, abyste si mohli koupit nové auto a pořídit větší garáž?!

Načítám