Článek
Mimo jiné měl jednu Panteru taky Elvis Presley. A pokud víme, tak po ní jednou vystřelil, když nechtěla nastartovat. U italských aut se to občas stane. Kdyby moje kamarádka měla pistoli, vsadím se, že její alfa by byla jako řešeto. U tohohle „pantera“ už se ale bát nemusíte, bude ukrývat techniku Lamborghini. Včetně desetiválce z Huracánu!
Ale co je snad vůbec nejdůležitější – po celých dekádách se opět dočkáme auta s „mrkačkami“ v produkční podobě. Italský Ares Design sídlí překvapivě v Modeně (ehm), a Panther má být jen první vlaštovka jejich mnohem dalekosáhlejšího chystaného projektu „Legends Reborn“, neboli znovuzrození legend.
Zatím víme, že vznikne 21 Pantherů a že motor od Lamborghini bude mírně přepracován včetně zvýšení objemu na 5,6 litru. Možná prý dojde i na další úpravy. Panther by také měl být o něco divočejší než standardní Huracán, třeba díky ostřejší odezvě na plyn a ostřejšímu řazení dvouspojkové převodovky.
„Tímto autem chceme světu ukázat, co Ares Design umí. Veřejnost přijala design velmi dobře a to nás těší. Jednou z nejcharakterističtějších vlastností našeho vozu bude jeho hlas. Zvuk atmosférického V10 nebude žádný stydlín. Bude znít supersportovně, hrdelně a jistě se za ním budou lidé ohlížet. Náš tým zkrátka odvedl velký kus práce a povedlo se jim skvěle vypadající, charakterně znějící auto," řekl Matteo Vezzani, technický ředitel Ares Design.
Podle všeho už se Panther co nevidět dostane do výroby. Testovací jezdci ho podrobují posledním „zatěžkávacím zkouškám“. Umíte si asi představit, jakou zatěžkávací zkoušku může provést italský testovací jezdec: „Avanti!!!“. Nicméně Ares Design prohlásil, že si za Panther řekne lehce přes půl milionu eur, což jsou zhruba čtyři Huracány. Bude muset být opravdu výjimečný.
Každé auto se bude v závislosti na individualizaci vyrábět nějakých 24 týdnů, než se dostanou ke svým zákazníkům. A to vše se odehraje přímo v sídle Ares Designu, které má rozlohu téměř 5 500 čtverečních metrů. Nebudou to úplní amatéři, držíme palce!