Článek
Dvouválcová dvojčata Royal Enfield
Dlouho očekávané „Twiny“ od Royal Enfieldu jsou poprvé k vidění v ČR a vypadají prostě senzačně. Vedle sebe se můžete posadit na Interceptor i Continental GT, tedy na motorky se stejným základem a stejným vzduchem chlazeným dvouválcem, ovšem s odlišnou pozicí jezdce a naladěním.
Kawasaki W800
Pokud vám Enfieldy nevoní a raději byste něco „japonštějštího“, máte docela kliku. Dvojčata od Royalu totiž nejsou jediným retro vzducháčem, který zažívá na Motosalonu českou premiéru. Tím druhým je Kawasaki W800, jejíž nádherný motor s chromovanými vahadly by mohl sám o sobě vyhrát nějakou cenu za design.
Ducati Panigale V4 R
Homologační speciál pro závody WSBK je tím „nejvíc“, co umí v italském Borgo Panigale aktuálně postavit. Stroj vychází samozřejmě ze standardní Panigale V4, ale mnoho prvků je zásadně přepracovaných, a to včetně motoru, který navzdory nižší kubatuře dosahuje vyšších výkonů i otáček. Takže běžte a rozplývejte se nad všemi těmi nádhernými detaily.
Indian FTR 1200
Sto osmnáct let starý indián se rozhodl vystoupit ze své komfortní zóny a jako doplněk ke cruiserům a chopperům nabídne sportovně laděný naháč takřka evropského střihu. Stupačky dozadu, výfuky nahoru, před jezdcem digitální přístrojovka, a to vše oděno v hávu, který připomíná americký dirt-track.
Yamaha Niken a stavby Yard Build
Tříkolka od Yamahy působí na výstavě motorek jako zjevení a extrémně střižené Yard Build stavby si s ní mohou podat ruku. Niken ale není tříkolkou cestovní, a už vůbec ne do města. V jádru se totiž jedná o sportovní polokapotu, řídící dvě přední kola na pozoruhodné vahadlové nápravě. Právě detailní pohled na ni si rozhodně nenechte ujít.
Čechie-Böhmerland 600 Super Sport
Legendární výrobce dlouhých motocyklových „jezevčíků“ zanikl těsně před druhou světovou válkou a ještě před pár lety bychom asi nečekali, že se někdo rozhodne tuto motocyklovou ikonu křísit ze světa mrtvých. Leč stalo se a ambiciózní Böhmerland Project má na svědomí Peter Knobloch z turnovské 3D tiskárny Rapid Prototyping. Ten na výstavu přijel s vizualizacemi svého prototypu a pro jeho finální podobu můžete netradičním způsobem hlasovat. A aby toho nebylo málo, přivezl také ultra-vzácnou originální Čechii-Böhmerland 600 Super Sport. Takový pohled se vám nenaskytne moc často.
Čezeta 506
I legendární český skútr, zvaný familiárně „prase“, zažil svou reinkarnaci. Na rozdíl od Böhmerlandu už si ale novou Čezetu 506 můžete koupit a za svoje peníze dostanete zajímavý, v Česku vyráběný elektrický skútr, který má přední brzdič ve tvaru prasátka. Nutno uznat, že už neexistuje moc originálnějších způsobů, jak se pohybovat v městské džungli.
Moto Guzzi V85 TT
Italka s válci rozhozenými do stran oblékla retro-enduro kabát a chystá se stát cestovním náčiním pro ty, kteří mají styl na prvních příčkách hodnotového žebříčku. Masivní příď se dvěma kulatými světlomety je neotřelá, stejně jako zbarvení kombinující rudou a žlutou barvu. Kreace tohoto typu nevídáme od Moto Guzzi příliš často, ale za nás bychom je mohli vídat klidně častěji.
Hondy CB všech velikostí
Celá rodina „neo-retro“ konečně pospolu, vyrovnaná od nejmenší stopětadvacítky, přes třístovku a šestsetpadesátku, až po největší litr. A o to zajímavější je sledovat, jak jsou si všechny kubatury podobné. Dokonce i u malé „dvacky“ pro šestnáctileté střelce najdete prvky podobné těm na litru. Navíc, kdy se vám poštěstí smět osedlat všechny nové motorky z rodiny CB, a to jednu po druhé.
KTM 790 Adventure
Čistě ze světa moderny a futuristických tvarů je nejnovější cestovní „oranžáda“ od KTM. Středně velké enduro využívá silný a agresivní dvouválec dříve použitý v modelu 790 Duke a doplňuje ho o vysokou stavbu s typicky odvážným designem. Na dálkovou rallye naprosto ideální.
Harley-Davidson FXDR 114
Jak si v USA představují moderní power-cruiser? Asi nějak takhle! Relativně futuristické linie obíhající obrovský vzduchem chlazený vidlicový dvouválec o objemu bezmála dvou litrů. Stupačky a řidítka umístěné hodně vpředu, takže klasická pozice jako z dragsteru, jehož cílem je čtvrtmíle v rekordním čase.
Hostesky
Zatímco na závodních okruzích a veletrzích světového významu se sličných ženských hostesek pomalu zbavují, na Motosalonu je „svět ještě v pořádku“. Usměvavých slečen je v areálu výstaviště opravdu požehnaně a co naplat – k motorkám prostě patří. Užijte si jich proto celou galerii.
Motosalon je pro veřejnost otevřen na výstavišti PVA Letňany od 28. února do 3. března. Ve čtvrtek, pátek a sobotu bude mít otevřeno do 19.00 hod., v neděli je potom doba zkrácena do 17.00 hod. Základní vstupné na místě je stanoveno na 200 korun, výjimkou je pouze sobota, kdy je nejbohatší doprovodný program a cena vstupného činí 250 korun.