Hlavní obsah

Nejčtenější testy motorek za rok 2021

Foto: Jakub Deml, Lukáš Volšický

To jsou jen některé stroje z třinácti nejčtenějších motocyklových testů letošního roku

Venku je zima, a i když tu a tam místy prosvitne sluníčko a vysuší kus asfaltu, stejně je svezení na motorce jednou z posledních věcí, na které má člověk pomyšlení. Zvláště dnes, když byl včera Silvestr, jeden z těch vzácných dní, kdy ani mocné opití se pod obraz neporušuje společenské dekorum. Možná bude lepší si o motorkách spíš něco přečíst. Co třeba nějaký pěkný test? Konkrétně jeden z těch, které byly v uplynulém roce vůbec nejoblíbenější.

Článek

Konec roku (a začátek toho nového), je ideální období k bilancování. Přiznám se, že mě samotného zajímalo a nakonec i v mnohých případech překvapilo, jaké testy motorek se zařadily v roce 2021 mezi ty nejčtenější. Na druhou stranu, pár překvapení se skrývalo třeba i mezi testy nových aut – podobných bilančních článků jsme vám za uplynulých pár dní přinesly koneckonců více. Teď už ale k těm motorkám.

Jawa 300 CL a Jawa Pérák

Foto: Lukáš Volšický

Tyhle malé Jawy z Indie vyvolaly za poslední zhruba dva roky mimořádný poprask a je celkem pochopitelné, proč se to stalo. Před necelým rokem jsem tedy zavolal do Jawy s dotazem, zda si můžu půjčit 300 CL na celou sezonu. A víte co? Oni mi ji svěřili! Postupně si „Jawěnku“ ozkoušelo víc redakčních kolegů a vznikla série článků, která se vám očividně líbila! A ke konci sezony jsme ji pak postavili vedle nového Péráku!

Devs Alien

Foto: Lukáš Volšický

Ambiciózní projekt člověka, který stál za znovuzrozením skútru Čezeta. Malý městský elektrický stroj pro nadšence, kteří si chtějí s motorkou vyhrát, a kromě jezdění ji použít třeba jako energetické úložiště pro domácí solární elektrárnu. A to všechno chtějí získat za co nejméně peněz. Tohle slibuje česko-britsko-čínský Devs, na jehož prototypu jsem se mohl svézt.

BMW R18

Foto: Jakub Deml

Ohromující množství chromu, technický minimalismus spojený s německou precizností a k tomu dva gigantické válce trčící do stran, schopné zabrat doslova monumentálním způsobem. BMW R18 bylo jednou z nejzásadnějších novinek uplynulého roku.

CFMoto 700 CL-X

Foto: Lukáš Volšický

„Přiznaně čínská“ značka CFMoto se pouští do vyšších sfér a kubatur a dává zdejším zaběhnutým konkurentům docela slušně zabrat. První sedmistovkou je stylový a sportovně laděný scrambler, nabízející hodně muziky za krásné peníze.

RVM Scrambler 500 by Jawa

Foto: Lukáš Volšický

Máte A2 papíry, chcete stylového scramblera a nechcete do něj dát zase tolik peněz? A je vám jedno, že původ svojí motorky hned tak někomu nevysvětlíte? Právě pozoruhodný původ tuhle „ne-Jawu“ trochu tíží, ale podstatné je, že se jedná o fajn motorku za fajn peníze.

Harley-Davidson Pan America

Foto: Harley-Davidson

Tohle sice nebyl plnohodnotný test, ale prvních dojmů jsem v rámci dvou dnů novinářské tiskovky nasbíral dost a dost. A to včetně parádního záhozu v terénu. Právě cestovní enduro Pan America má dostat Harley zpátky na výsluní (a hlavně do rukou mladších evropských zákazníků).

Moto Morini Super Scrambler

Foto: Jakub Deml

Italský krasavec, na němž mě nejvíc bavil nesmírně potentní a „hladový“ dvouválec s ohromnou zásobou točivého momentu. Moto Morini je docela zajímavou volbou pro toho, kdo chce mít zábavnou a hlavně neokoukanou motorku, kterou jen tak někde nepotká.

Honda CMX1100 Rebel

Foto: Jiří Čermák

Je to chopper, nebo je to naháč? Velký Rebel je strojem velkých rozporů, ale taky výborných výkonů a mimořádné přívětivosti. Jako alternativa k americké produkci (navíc za nepoměrně lepší peníz) poslouží tenhle japonský hybrid dost dobře.

Vespa 300 GTS 75th

Foto: Lukáš Volšický

„Ale to přece není motorka, to je skútr!“ Ano, ale… Vespa 300, jakkoliv je „jenom“ skútrem, je zároveň asi nejzábavnější možností, jak se pohybovat po městě. V závodech od světel těžko hledá vyzyvatele a navíc má ve speciální edici vážně parádní kabelku!

BMW R 1250 GS Adventure 40 let GS

Foto: Lukáš Volšický

Ve speciální edici jde o stroj, jehož možnosti na hranici města teprve začínají. Na legendárním velkém „Géesu“ můžete kamkoliv, cestou necestou, s bagáží i bez ní, vždycky v absolutním pohodlí a s vědomím, že jedete na jedné z nejpreciznějších a technologicky nejvyspělejších motorek současnosti.

Yamaha MT-07

Foto: Lukáš Volšický

Důkaz toho, proč jsou „sedmičkové“ Yamahy tolik populární. Protože mají „všeho tak akorát“ – dost výkonu, dost obratnosti, přitom ale dost denní využitelnosti, dost komfortu a dost dobrou cenovku k tomu. Ať už chcete od svojí motorky cokoliv, s touhle se nespletete.

Moto Guzzi V7 Special

Foto: Jakub Deml

Klasické kulaté světlo a ikonický design, charakteristicky uložený vidlicový dvouválec, nově s větším objemem, a pohodová aura stroje, na kterém se nikdo nikam nehoní. V7 je prostě parťák na nedělní vyjížďky jako vyšitý.

Suzuki GSX-S 1000

Foto: Lukáš Volšický

Jen velmi těsně se dostal do výběru taky jeden japonský čtyřválec. A pro mě osobně i nejzábavnější čtyřválec svého druhu. Nové GSX-S přestože vypadá, jako by přiletělo z vesmíru, má úžasně staromódní projev s ostrým chraplavým motorem a patřičně dravou náturu.

Tak to by byly nejčtenější testy motorek v sezoně 2021. A co ta další? Máte nějaké specifické stroje, které byste chtěli na Garáži vidět v testu? Dejte mi vědět do komentářů!

Související témata:
Načítám