Článek
Změnilo se dokonce i jméno, z indické Jawy 300 (přídomek CL má motorka v Česku) se stala Jawa 350. Tato modifikace jasně naznačuje, že motocykl dostal pohonnou jednotku s větším objemem.
Konkrétně se jedná o motor z modelu Pérák, tedy o kapalinou chlazený čtyřtaktní jednoválec s objemem 334 kubických centimetrů. Jenže agregát v nové Jawě 350 má ve srovnání s Pérákem nižší kompresi - a tedy i menší výkon a točivý moment.
Zatímco Pérák nabízí 22,5 kW a 32,7 Nm, moderní kejvačka v indické specifikaci poskytuje maximální výkon 16,6 kW a nejvyšší točivý moment 28,1 Nm. Motor je spojen s šestistupňovou převodovkou.
Jsou tu ale i další významné změny. Jawa 350 například dostala delší kyvnou vidlici s odlišným úhlem sklonu. Díky tomu se výrazně zvětšil rozvor - z 1 370 na 1 449 mm. Výrobce dále přihodil nové tlumiče, o centimetr širší pneumatiky vpředu i vzadu nebo vyšší sedlo s kvalitnějším polstrováním.
V nabídce jsou tři barevné kombinace, přičemž všechny mají chromovanou nádrž a zlaté detaily. Provedení Maroon pak navazuje na klasickou jawáckou červenou, Mystique Orange sází na zajímavý oranžový odstín a verze Black nabízí bohatě černou barvu.
Jestli se duchovní nástupce legendární kejvačky dostane do České republiky, zatím potvrzené nemáme. Protože ale česká společnost Jawa Moto se sídlem v Týnci nad Sázavou nabízí předchozí provedení Jawa 300 (CL), můžeme předpokládat, že dojde i na Jawu 350 (CL). Jen to zejména kvůli homologaci ještě nějakou dobu potrvá…