Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Za motorkou stojí „indická Jawa“, respektive indická společnost Classic Legends, která kromě mašin se značkou Jawa vyrábí ještě motocykly Yezdi.
Moderní Pérák, který vsadil na temný vzhled, retro prvky a charakter bobberu, se pak s odstupem času dostal i na český trh, kde ho oficiálně prodává Jawa Moto z Týnce nad Sázavou - jako Jawu 350 CL Pérák. Později nabídku rozšířila ještě verze 350 CL Bobber lišící se modernějším designem.
Nyní, po necelých pěti letech od premiéry, přichází firma Classic Legends s modernizovaným provedením modelu Pérák. To opět působí sympaticky temně, vypadá však možná ještě víc retro.
Barevná kombinace zahrnuje především dva odstíny - matně šedou a matně černou. Tyto barvy pak doplňují prvky v tónu mosazi, z nichž nejnápadnější jsou štítky s nápisem Pérák na nádrži.
Nové je dále hnědé sedadlo, a protože jedním z cílů modernizace bylo zlepšení pozice při řízení, posunula Jawa stupačky kousek dopředu - údajně o 155 milimetrů.
Inženýři věnovali pozornost i pohonnému ústrojí, zejména s ohledem na hluk a vibrace. Jawa zmiňuje například přepracované ozubení, nové kryty převodovky nebo novou klikovou hřídel. Změnily se také převodové poměry.
Výrobce se chlubí, že tyto změny pomohly zlepšit dojem z jízdy ve městě i na rychlejších silnicích. A přihazuje navíc upravené odpružení.
O pohon se stará kapalinou chlazený čtyřtaktní jednoválec o objemu 334 kubických centimetrů, který poskytuje nejvyšší výkon 30 koní a maximální točivý moment 30 Nm. Spojený je s šestistupňovou převodovkou. Nový Pérák váží 185 kilogramů, palivová nádrž pobere 13,2 litru benzinu.
V Indii už si zájemci motorku mohou objednat, cena se pohybuje okolo 60 tisíc korun. O dostupnosti na českém trhu zatím informace nemáme, zjišťujeme je, ale můžeme snad předpokládat, že se k nám nový Pérák - stejně jako předchůdce - dostane…