Hlavní obsah

Honda ADV 350 je dost možná nejlepší skútr do města i mimo něj

Foto: Lukáš Volšický

Lidé mají rádi cestovní endura, ale lidé mají rádi taky skútry. Obojí naráz proto budou milovat! A jak se ukázalo, tak i milují. Před pár lety představený velký adventure-skútr X-ADV je jedním z nejprodávanějších strojů Hondy napříč Evropou, navzdory tomu, že spojuje zdánlivě nespojitelné. Rozšíření této kategorie bylo tedy naprosto logickým krokem. Není proto divu, že Honda pro letošní novinku sáhla po menší kubatuře a představila ADV 350.

Článek

Nejprve snad trochu kontextu. Velké X-ADV má objem 750 ccm a svou pohonnou jednotku – dvouválec s automatickou dvouspojkovou převodovkou – sdílí s maxiskútrem Forza 750. Nové „malé“ ADV má kubaturu už v názvu – je to 350 (reálně 330) ccm a svůj jednoválec s klasickým skútrovým variátorem a odstředivou spojku sdílí (nepřekvapivě) s menší Forzou 350.

Jenže i přesto, že ADV 350 i Forza 350 stojí v ceníku stejně, ADV je o dost „fešnější“ stroj, s designem odvozeným od většího sourozence X-ADV. Má kryty rukojetí na širších a vysoko posazených řídítkách, nastavitelné kompaktní plexi, silnější přední obrácené vidlice ve zlaté barvě nebo pěkný design kol, evokující vyplétané ráfky. Samozřejmě že část z těchto prvků je jenom „na oko“ a co si budeme namlouvat, do žádného terénu se s ním nikdo pouštět nebude, ale tenhle „adventure styl“ se teď prostě nosí, a ADV tak hezky vystupuje z šedi skútrového vozového parku.

Skútr, se kterým se příjemně žije

Ono taky důležitější než ta „adventure“ složka je na ADV soužití v reálném životě. Čímž mám pochopitelně na mysli plnění každodenních povinností, kdy skútr slouží čistě jako dopravní prostředek a očekává se od něj co největší přívětivost. Právě tu totiž ADV prezentuje v maximální možné míře.

Foto: Lukáš Volšický

Na první pohled se to možná nezdá, ale ADV 350, navíc s doplňkovým kufrem, se řadí mezi motorky, se kterými se můžete stěhovat

Tak v první řadě – všechno je tady bezklíčové. Bezklíčové je zapalování se zamykáním řídítek, bezklíčový je přístup pod sedlo i k hrdlu nádrže, a bezklíčový je dokonce i kufr na nosiči. Sice s ním vypadáte, že vezete pizzu, ale praktičnost mu nejde upřít, protože se do něj vejde brašna s notebookem i velká integrální přilba.

Foto: Lukáš Volšický

Jakmile se kufr zacvakne a uzamkne na svoje místo, můžete klíč strčit navždycky do kapsy. Otevírání probíhá tlačítkem zespod a ADV jej nechá odemknout samozřejmě pouze tehdy, když je bezkontaktní klíčenka v blízkosti

Další dvě integrály (nebo třeba dvě tašky s nákupem) se vejdou pod sedlo a na takové ty nezbytné zbytečnosti, jako je mobil a peněženka, je tu ještě hluboká schránka před levým kolenem, ve které nechybí ani nabíjecí USB port.

Foto: Lukáš Volšický

Šikovná hluboká přihrádka vyřeší vybitou baterku i strach z toho, že vám vypadají věci z kapes

Ani velký ani malý, ani rychlý ani pomalý

Jakmile jsem zabydlen, přehazuji nohu přes sedlo (je to jednodušší než ji přetahovat přes zvýšený prostor před sedlem) a spínačem evokujícím starý sporák zapínám zapalování. Kdesi pod zadkem mi zastartuje vodou chlazený jednoválec, usazující se na dusajícím volnoběhu. Pozice za širokými řídítky je samozřejmě naprosto uvolněná, na sedle i na plotnách pro nohy je spousta místa, a dokonce si jde za řídítky i docela pohodově stoupnout. Podstatné informace mi pak ukazuje tak akorát velký a jednoduchý displej budíků, který sice neumí žádné supermoderní vychytávky a propojení s mobilem, ale dozvím se z něj všechno potřebné a navíc má takový kontrast, že zůstává bezvadně čitelný, i když na něj přímo zasvítí nízké zapadající slunce.

Foto: Lukáš Volšický

Složitých infotainmentů propojených s telefonem netřeba, mnohdy akorát ruší od řízení. Digitální přístrojovka obsahuje vše podstatné a ještě je na ni dobře vidět

Třistapadesátka (tedy vlastně „třistatřicítka“) má výkon 29 koní, točivý moment 31,5 Nm a na skútr o  pohotovostní hmotnosti 186 kilogramů úplně v pohodě dostačuje. Ve sprintech ze světel vítězím pokaždé a až do necelých 100 kilometrů v hodině se dá pořád bavit o slušně svižné akceleraci. Samozřejmě, že kdyby měl motor o sto kubíků vyšší objem a o pár koní navíc, vůbec nic by se nestalo, ale i takhle to celkem v klidu stačí i na to, abych se zvládnul svižně a pohodově pohybovat i mimo město.

Foto: Lukáš Volšický

Pohodlný a rychlý pohyb po městě, přitom ale bez omezení mimo město. Spousta skútrů je moc malá nebo naopak moc velká, ADV se chlubí přesně vyladěným kompromisem

Tady se dostávám k jádru toho, v čem vlastně ADV 350 naprosto exceluje. V každé myslitelné situaci, kterou na ni naložíte, je totiž „tak akorát“. Po městě se pohybuje svižně, díky nepřehnaným rozměrům se v klidu vejde mezi auta a vlastně není na řízení o moc náročnější než malá stopětadvacítka. Mimo město ale nepostrádá výkon, i těch 130 po dálnici se dá udržet a auto předjedete bez toho, abyste tlačili čísla na rychloměru i očima. Větší kola a slušné zdvihy odpružení si navíc poradí i s rozmlácenou okreskou, a jak dojde na svižněji projížděné zatáčky, chová se větší skútr na delším rozvoru jistě a stabilně a nechá se ovládat jako motorka.

Foto: Lukáš Volšický

I když tohle u motorek běžně neřeším, u skútru zmíním i spotřebu. Ta se ustálila na rovných 4 litrech, což znamená necelých 300 kilometrů dojezdu v nádrži o objemu 11,7 litru

Popravdě jsem asi nečekal, že by mě nějaký skútr někdy takhle bavil. Uměl bych si představit, že by mělo „malé ADV“ ještě o kus vyšší výkon, ale stejně vystřihávám velkou poklonu před tím, jak statečně a dobře zvládá dělat všechno, co se po něm chce, nemluvě o příkladné přívětivosti a jednoduchosti používání. Na dojíždění zpoza města do centra bych jen těžko hledal lepší stroj.

Krom toho je na ADV 350 pověšena i celkem fajnová cenovka. Za ADV 350 bez kufru, ale jinak s veškerou výbavou, zaplatíte 154 900 korun. Za kufr s bezklíčovým otevíráním a jeho nosič se pak připlácí rozumných 10 000, které bych rozhodně zainvestoval.

Technické údaje
Motorjednoválec, chlazení vodou, SOHC, vstřikování
Objem330 cm3
Výkon29 koní (21,5 kW) při 7 500 ot./min.
Točivý moment31,5 Nm při 5 250 ot./min.
Spojkasamočinná odstředivá spojka
Převodovkavariátor
Finální převodklínový řemen variátoru
Přední zavěšeníUSD teleskopická vidlice Showa, průměr 37 mm, 125 mm zdvih
Zadní zavěšenídva tlumiče Showa, 130 mm zdvih
Velikost kol15" vpředu, 14" vzadu
Přední brzdy256 mm kotouč, 2pístový třmen Nissin, ABS
Zadní brzdy240 mm kotouč, 1pístový třmen Nissin, ABS
Pohotovostní hmotnost186 kilogramů
Objem nádrže11,7 litru
Rozvor1 520 milimetrů
Výška sedla795 milimetrů
Testovací jezdec má na sobě
PřilbaLS2 Challenger C Solid Carbon
BundaMacna Hurracage
KalhotyDainese Bonneville
BotyMBW Poco
RukaviceFive Sport City
Související témata:
Načítám