Hlavní obsah

Motoristický pelmel: Nejsou jména těchto aut matoucí?

Foto: Jakub Deml

Že se Suzuki Jimny nedá zaměnit za jiné auto? Pokud jde o jméno, tak velice snadno. A takových vozů je daleko víc

Říkáte si, že většinu automobilů podle názvu bezpečně poznáte, ale nestane se vám občas, že se spletete? Pravděpodobně ano, nicméně často na tom nesou vinu mnohdy matoucí názvy modelů, které si jsou až náramně podobné. Tušíte, o jaké automobily jde? Ne? Přiblížíme vám je.

Článek

Když někdo řekne (napíše) Porsche Boxer, laikovi to nepřijde divné, nicméně odborníkovo ucho (oko) zbystří. A co teprve populární severoamerické GMC Jimmy, které je tolik podobné japonskému mini off-roadu. Že v tom máte zmatek? Nebojte, společně vše rozklíčujeme.

Jimmy vs. Jimny

GMC Jimmy je severoamerické SUV z 80. let, které se na trhu zjevilo naposledy v roce 1995 jako speciální edice technicky příbuzného Chevroletu Blazer, ale od té doby nic. Automobilka sice ohlásila jeho návrat, ovšem nejdříve za rok.

Foto: GMC

GMC Jimmy se v modernizovaném hávu naposledy zjevilo na veřejnosti v roce 1995. Od té doby se čeká na jeho comeback

Suzuki Jimny je japonský legendární off-road, který nedávno zažil comeback, pak zase kvůli emisním zmizel a nyní se do Evropy vrací jako lehký nákladní automobil.

Foto: Suzuki

Suzuki Jimny se vrátilo na scénu, ovšem jako malý náklaďák. To vše kvůli emisím

Bronco vs. Bronto

Ford Bronco se vrátil na severoamerický trh, aby to natřel Jeepu Wrangler. Znovu se tedy roztáčí souboj dvou legendárních rivalů o titul krále amerických teréňáků.

Foto: Ford

Tohle je nový úhlavní rival Jeepu Wrangler – Ford Bronco

Na druhé straně máme Ladu 4x4 Bronto, případě známou jen jako Lada Bronto. Jde o model ruského Avtovazu, který vychází z populární Lady 4x4.

Foto: AUTO MAX CZECH, a.s.

Lada 4x4 Bronto je sice taky do terénu, ale ve srovnání s Broncem jde o úplně jiné auto

CR-V vs. C-HR

Honda CR-V je populární japonské SUV, které patří mezi nejprodávanější automobily značky v Severní Americe.

Foto: Jakub Deml

Honda CR-V se prodává také v Evropě. Jednotlivá zastoupení včetně českého tlačí do popředí především hybridní variantu

Toyota C-HR je také japonská, ovšem daleko menší, drobnější a extravagantnější. Jako jedno z mála moderních aut se chlubí tím, že vypadá velmi podobně jako jeho koncepční předvoj.

Foto: Toyota

Toyota C-HR má sice jméno jako nějaký typ tiskárny, nicméně na kvalitách jí to neubírá

Boxer vs. Boxster

Boxer je velmi známá dodávka od Peugeotu, která se vyrábí i s logy Citroënu, Fiatu nebo RAMu.

Foto: Peugeot

Peugeot nedávno představil svého pracanta také v plně elektrické variantě pojmenované e-Boxer

Porsche Boxster je německý sportovní automobil, který ovšem využívá plochý motor označovaný jako boxer.

Foto: Porsche

Porsche Boxster si lidé i novináři často chybně zaměňují za Porsche Boxer nebo Boxter

GT R vs. GT-R

Oba vozy mají totožnou podstatu – rychlost. GT R je specifickým derivátem modelu Mercedes-AMG GT a honosí se čtyřlitrovým dvakrát přeplňovaným osmiválcem s výkonem 585 koní. Točivý moment 700 Nm a maximálka 318 kilometrů za hodinu vás nenechají pochybovat o závodních schopnostech vozu.

Foto: Mercedes-AMG

Mercedes-AMG GT R sází na čtyřlitrový osmiválec se dvěma turby

Nissan GT-R se chlubí 3,8litrovým šestiválcem se dvěma turbodmychladly a výkonem 570 koní, respektive 600 koní v případě verze Nismo. Rovněž jde o vozidlo zrozené pro závodní dráhy, dosahující nejvyšší rychlosti 315 kilometrů za hodinu, leč s karoserií připomínající spíše hranatý sedan.

Foto: Nissan

Nissanu GT-R stačí ke štěstí 3,8litrový šestiválec se dvěma turbodmychadly

3000 GT vs. 3008 GT

Hra čísel se na pohled liší pouze osmičkou, ovšem účelem jde o diametrálně jiná auta. V 90. letech si Mitsubishi 3000 GT mohlo začít vyskakovat dokonce i na Ferrari, především technicky. Přece jen odladěnou čtyřkolku s aktivním řízením všech čtyř kol uměl svého času málokdo.

Foto: Mitsubishi Motors UK

Mitsubishi 3000 GT disponuje pohonem 4x4 a aktivním řízením všech čtyř kol

Peugeot 3008 GT značí nejvyšší výbavový stupeň francouzského SUV. Prim u auta hraje především komfort a pohon předních kol, respektive všech čtyř kol u vrcholové plug-in hybridní varianty.

Foto: Peugeot

Peugeot 3008 GT je to nejlepší, co si můžete v tomto evropském modelu dopřát

Crossback vs. Crosstrek

DS 7 Crossback je avantgardní francouzské SUV plné technologií, umění a ikonických odkazů na historii značky.

Foto: Martin Jánský

DS 7 Crossback je zkrátka pojízdná avantgarda

Subaru Crosstrek je severoamerické označení v Evropě známého modelu XV. Jde tedy o lineární čtyřkolku s plochým motorem typu boxer, co se nebojí do terénu.

Foto: Subaru

Subaru XV v USA nenajdete. Za velkou louží mu říkají Crosstrek

S-Cross vs. T-Cross

Zase tu máme Suzuki. Tentokrát jde o povedené kompaktní SUV S-Cross, které se prodává také jako mild-hybrid nebo i s pohonem všech čtyř kol.

Foto: Jakub Deml

Suzuki S-Cross není žádné ořezávátko a nebojí se ani horších cest

Model T-Cross hledejte v nabídkách Volkswagenu. Bavíme se o malém městském SUV s výhradním pohonem předních kol.

Foto: Jakub Deml

Volkswagen T-Cross je elegán do města, kterému sluší spíše asfaltové bulváry

Tak to vidíte sami, mnohdy stačí změnit písmeno nebo číslo a rázem jde o jiný automobil. Matoucí jsou i terénní deriváty známých modelů, přece jen dobrodružná Toyota Corolla Trek někomu snadno splyne s Volkswagenem Golf Alltrack a tak dále. A co Supra (Toyota) nebo Cupra (Seat)? Znáte další podobně znějící auta? Neváhejte a napište nám jejich jména do komentářů pod článkem.

Načítám