Článek
Když někdo řekne (napíše) Porsche Boxer, laikovi to nepřijde divné, nicméně odborníkovo ucho (oko) zbystří. A co teprve populární severoamerické GMC Jimmy, které je tolik podobné japonskému mini off-roadu. Že v tom máte zmatek? Nebojte, společně vše rozklíčujeme.
Jimmy vs. Jimny
GMC Jimmy je severoamerické SUV z 80. let, které se na trhu zjevilo naposledy v roce 1995 jako speciální edice technicky příbuzného Chevroletu Blazer, ale od té doby nic. Automobilka sice ohlásila jeho návrat, ovšem nejdříve za rok.
Suzuki Jimny je japonský legendární off-road, který nedávno zažil comeback, pak zase kvůli emisním zmizel a nyní se do Evropy vrací jako lehký nákladní automobil.
Bronco vs. Bronto
Ford Bronco se vrátil na severoamerický trh, aby to natřel Jeepu Wrangler. Znovu se tedy roztáčí souboj dvou legendárních rivalů o titul krále amerických teréňáků.
Na druhé straně máme Ladu 4x4 Bronto, případě známou jen jako Lada Bronto. Jde o model ruského Avtovazu, který vychází z populární Lady 4x4.
CR-V vs. C-HR
Honda CR-V je populární japonské SUV, které patří mezi nejprodávanější automobily značky v Severní Americe.
Toyota C-HR je také japonská, ovšem daleko menší, drobnější a extravagantnější. Jako jedno z mála moderních aut se chlubí tím, že vypadá velmi podobně jako jeho koncepční předvoj.
Boxer vs. Boxster
Boxer je velmi známá dodávka od Peugeotu, která se vyrábí i s logy Citroënu, Fiatu nebo RAMu.
Porsche Boxster je německý sportovní automobil, který ovšem využívá plochý motor označovaný jako boxer.
GT R vs. GT-R
Oba vozy mají totožnou podstatu – rychlost. GT R je specifickým derivátem modelu Mercedes-AMG GT a honosí se čtyřlitrovým dvakrát přeplňovaným osmiválcem s výkonem 585 koní. Točivý moment 700 Nm a maximálka 318 kilometrů za hodinu vás nenechají pochybovat o závodních schopnostech vozu.
Nissan GT-R se chlubí 3,8litrovým šestiválcem se dvěma turbodmychladly a výkonem 570 koní, respektive 600 koní v případě verze Nismo. Rovněž jde o vozidlo zrozené pro závodní dráhy, dosahující nejvyšší rychlosti 315 kilometrů za hodinu, leč s karoserií připomínající spíše hranatý sedan.
3000 GT vs. 3008 GT
Hra čísel se na pohled liší pouze osmičkou, ovšem účelem jde o diametrálně jiná auta. V 90. letech si Mitsubishi 3000 GT mohlo začít vyskakovat dokonce i na Ferrari, především technicky. Přece jen odladěnou čtyřkolku s aktivním řízením všech čtyř kol uměl svého času málokdo.
Peugeot 3008 GT značí nejvyšší výbavový stupeň francouzského SUV. Prim u auta hraje především komfort a pohon předních kol, respektive všech čtyř kol u vrcholové plug-in hybridní varianty.
Crossback vs. Crosstrek
DS 7 Crossback je avantgardní francouzské SUV plné technologií, umění a ikonických odkazů na historii značky.
Subaru Crosstrek je severoamerické označení v Evropě známého modelu XV. Jde tedy o lineární čtyřkolku s plochým motorem typu boxer, co se nebojí do terénu.
S-Cross vs. T-Cross
Zase tu máme Suzuki. Tentokrát jde o povedené kompaktní SUV S-Cross, které se prodává také jako mild-hybrid nebo i s pohonem všech čtyř kol.
Model T-Cross hledejte v nabídkách Volkswagenu. Bavíme se o malém městském SUV s výhradním pohonem předních kol.
Tak to vidíte sami, mnohdy stačí změnit písmeno nebo číslo a rázem jde o jiný automobil. Matoucí jsou i terénní deriváty známých modelů, přece jen dobrodružná Toyota Corolla Trek někomu snadno splyne s Volkswagenem Golf Alltrack a tak dále. A co Supra (Toyota) nebo Cupra (Seat)? Znáte další podobně znějící auta? Neváhejte a napište nám jejich jména do komentářů pod článkem.