Článek
Při pohledu na anketu jako takovou sice petrolheadovo oko většinou pláče, protože se nachází pevně v osidlech downsizingu, ale oproti minulým ročníkům nevyhrávají motory s objemem začínajícím jedničkou. Jistě, v hlavním žebříčku jich najdeme mnoho - např. dvanáctistovku od PSA nebo tříválec od BMW, který dělá největší parádu v modelu i8, ale také je tu nový turbomotor od Porsche, náš oblíbený pětiválcový dvouapůllitr od Audi a světe div se, dokonce i atmosféra:
1. Ferrari 3.9 V8 Biturbo 2. BMW 1.5 Hybrid 3. Porsche 3.0 Boxer Turbo 4. PSA 1.2 Turbo 5. Ford Ecoboost 1.0 Turbo 6. Mercedes-AMG 2.0 Turbo 7. Ferrari 6.3 8. Audi 2.5 Turbo
Někteří z vás možná namítnou, že se tu míchají staré a nové motory. To je ale u téhle ankety dobrým zvykem. Při pohledu na žebříček nových motorů stíhá novinku od Ferrari např. dvoulitrový hybrid od Volva, který najdeme v nejvyšší motorizaci T8 modelu XC90, dvoulitrové turbo z Civicu Type R, přepracovaný Ecoboost ve Focusu RS nebo čtyřlitr z GT3 RS. Vskutku vybraná společnost. Motor z Ferrari slavil premiéru v Californii T, ale nyní doslova září ve 488 GTB, kterému se povedlo navázat na veleúspěšné 458 Italia. A když se podíváte na obrázek, dost možná byste mu navrch přihodili i trofej za nejhezčí motor roku...