Hlavní obsah

Motor zbrusu nového Ferrari 296 GTB je mistrovský kousek

Foto: Ferrari

Má sice jen 2,9 litru objemu a šest válců, ale má stejný výkon, jako mělo mytické Enzo

„Supersport od Ferrari s přeplňovaným motorem? No to snad ne…“ řekla si asi spousta ortodoxních automobilových nadšenců, případně skalních fanoušků značky. Jenže nezapomínejme, že i ikonická F40 měla dvě turba. A že má 296 GTB šestiválec? Ten mají přece i současné formule. Koneckonců auto, které nabízí výkon až 830 koní, v žádném případě nemůže být vyměklé. Nebo snad ano?

Článek

První, na co se většina odborné i laické veřejnosti po představení nového přeplňovaného motoru ptá, je: „Jaký to bude mít zvuk?“. A ono je to do značné míry i pochopitelné, protože zvuková stránka věci je u sportovního auta velmi důležitá pro patřičný zážitek.

Ale tady se bavíme o Ferrari. O automobilce, která má jedny z nejlepších motorářů na světě. Jde o 2,9l šestiválec (odtud označení 296) s překvapivě širokým úhlem rozevření 120 stupňů. Jeho výkon je 663 koní, tedy stejný, jako mělo v roce 2003 Enzo, ovšem to na takový výkon potřebovalo jednou tolik válců a více než tři litry objemu navíc.

Správně hádáte, že rozdíl do oněch 830 koní celkového výkonu připadá na elektromotor. Je umístěn mezi motorem samotným a osmistupňovou převodovkou, sám o sobě dává výkon 166 elektrických koní a „šťávu“ mu dodává baterie s kapacitou 7,45 kWh. Elektromotor nejenže pomáhá spalovacímu motoru zrychlovat odezvu na plynový pedál a snižovat spotřebu, na vzdálenost 25 kilometrů umí pohánět auto čistě na elektrický pohon. Takže například v zácpě není potřeba ušlechtilý benzinový motor nutit do tak podřadné práce, jako je „poskakování“ v kolonách.

Díky celkovému výkonu obou agregátů 830 koní a 740 Nm točivého momentu jsou výkony skvělé – rozjezd z klidového stavu na stovku trvá jen 2,9 s, na dvě stě potom 7,3 s, což je o tři desetiny lepší než předchozí typ F8 Tributo, které poháněl přeplňovaný osmiválec bez hybridní pomoci. Maximální rychlost je 330 km/h.

Ve videu představuje vedoucí marketingového a komerčního oddělení Enrico Galliera nové 296 GTB, po krátkém úvodu a výčtu technických parametrů, které už znáte, si můžete poslechnout také nastartování a samotný zvuk motoru:

Původní F8 Tributo bylo celkem pochopitelně při vývoji tak trochu referenčním bodem – nové 296 GTB je například jen o 35 kilo těžší než osmiválcový předchůdce, a to i přes přítomnost hybridní technologie. V porovnání s konkurenčním McLarenem Artura je pak těžší o 75 kilogramů. I přesto je 296 GTB na testovacím okruhu Fiorano o propastných 1,5 vteřiny rychlejší než předchůdce. Tomu se říká pokrok!

Ceny za zbrusu nové Ferrari 296 GTB začínají na částce 269 tisíc eur, tedy 6,85 milionu českých peněz, v případě okruhově orientovaného paketu s názvem Assetto Fiorano je to potom 7,7 milionu korun.

Související témata:
Načítám