Článek
To, co si mnozí fanoušci značky Volkswagen přáli, se nyní dost možná stane skutečností. Automobilka totiž mluví o návratu jednotky VR6, tedy šestiválce s malým rozevřením hlavy válců, který je tak kompaktnější a vhodnější pro zástavbu do vozů s motorem napříč. Díky tomu se jednotka hodí v podstatě do většiny modelů značky, nicméně my již víme, že třílitrový agregát má být vyhrazen pro vrcholný Arteon R.
Nyní má nejsilnější Arteon 280 koní z dvoulitru, varianta R by však měla mít přes 400 koní, hovoří se o 410 k. Samozřejmostí je pohon všech kol, dvouspojková převodovka DSG a také přeplňování turbodmychadlem. Původně se ještě hovořilo, že kdyby se motor VR6 vrátil, mohlo by to být v hybridním ústrojí, to se však zatím nepotvrdilo. Technik Volkswagenu pak dokonce hovoří o tom, že s Arteonem R by šlo "odfouknout z cest všechny ty Panamery".
Dále také v rozhovoru pro Car Throttle řekl, že auto by mělo být vhodné i pro přetáčivou zábavu, což zní slibně. Ostatně již nyní je běžný Arteon velmi dobře ovladatelným autem, tedy vzhledem k jeho velikosti. My se tedy těšíme, až bude Arteon R tady a doufáme, že Volkswagen najde pro jednotku využití i v dalších koncernových modelech!