Hlavní obsah

Morgan Plus Four CX-T přijíždí jako auto do terénu

Foto: Morgan

Morgan jako auto do terénu? Tohle je nový oficiální model automobilky, žádný vtip!

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Viděli jste ten díl automobilové show Grand Tour, kde si James May postavil offroadový Caterham? A přišlo vám to k smíchu? Pánové z konkurenčního Morganu ho evidentně viděli taky a přišlo jim to evidentně jako dobrý nápad!

Článek

Ono co si budeme povídat, základní myšlenka geniálního Colina Chapmana „Přidej výkon a zrychlíš na rovinkách, uber váhu a zrychlíš všude“ funguje nejen na závodním okruhu či na okreskách, ale i v terénu. Ostatně James May by mohl vyprávět a jeho variace terénního Caterhamu si získala tisíce fanoušků po celém světě.

Foto: Grand Tour

Že by podobnost Morganu a Caterhamu byla čistě náhodná? Ale no tak…

Konkurenční Morgan, druhý britský výrobce tradičních sportovních vozů, tak zavětřil příležitost a představuje model Plus Four CX-T, i když jen v omezené osmikusové sérii.

To základní si řekněme rovnou, ne není to čtyřkolka. Tato přestavba by byla příliš drahá a ekonomicky neefektivní. V Morganu ale udělali spoustu věcí pro to, aby jejich auto v terénu (i když ne úplně tom nejdrsnějším) opravdu fungovalo.

Základem je model s dvoulitrovým přeplňovaným motorem z BMW s výkonem 258 koní. Mezi zadními koly pak trůní elektronicky řízený zadní diferenciál BMW X-Drive s vlastním softwarem. K dispozici jsou tři režimy: Road s otevřeným diferenciálem, All-Terrain s pětačtyřicetiprocentní svorností a All-Terrain Extreme, kdy je diferenciál plně zamčený.

Podvozek má samozřejmě výrazně větší světlou výšku, celých 230 mm, a upravená trojúhelníková ramena z Morganu Plus Six, která rozšiřují stopu a umožňují vyšší zdvih odpružení. Vůz jezdí na tlumičích EXE-TC, a ty mají speciální uložení odlišné od silničního modelu. Spodek auta pak chrání pětidílný kryt, automobilka taky upravila výfuk.

CX-T od silničních modelů odlišuje i vnější ochranná klec nad prostorem pro cestující, na které jsou namontovaná přídavná světla, na každém blatníku jsou úložné vaky a vůz veze i dvě plnohodnotná náhradní kola. Kromě nich se našlo místo i na dva 11litrové kanystry na palivo, bednu s nářadím a vodotěsné kufry Pelican.

Kabina CX-T má kompozitovou pevnou střechou, kterou inženýři společnosti Morgan napasovali mezi vnitřní a vnější klec. Na palubní desce je montážní lišta pro přichycení telefonu nebo kamery, v prostoru pro nohy spolujezdce je vyjímatelný držák mapy a izolovaný chladicí vak suplující ledničku. Za sedadly pak najdete speciální velkoryse vybavenou lékárničku.

Při pohledu na fotografie není pochyb o tom, že by si James May zasloužil od Morganu provizi. Ale snad mu ho alespoň půjčí na vyzkoušení. Morgan už na CX-T přijímá objednávky a hodlá všech osm vozů postavit do konce roku. Cena je 170 tisíc liber, tedy 5,1 milionu korunu.

Reklama

Související témata:
Načítám