Článek
200 tisíc korun českých. Pro zájemce o základní verzi Fabie to zní jako absurdita, pořizovat si za takovou cenu autíčko pro dítě, ale tohle je oficiální výrobek Morganu a potenciální sběratelský kousek. V době, kdy vám Porsche prodá stolek s kusem motoru za dvojnásobek a Lamborghini vám z výfuku vyrobí špičkový audiosystém za čtyřnásobek uvedené ceny, si myslíme, že je tenhle prťavý elektrický Morgan vyloženě koupí roku. Vždyť se podívejte na ty detaily, které si v ničem nezadají s dospělým Morganem EV3. Karoserie je z karbonu, interiér je v kůži a dřevě, vše ručně vyráběné jako u "originálu". V základu máte na výběr ze tří barev, ale v rámci příplatkové výbavy si můžete Morgana zbarvit podle vlastní vůle a dokonce na něj dát i válečné barvy z klasického 3-Wheeleru. Je tu vůbec nějaký háček?
Jak se to vezme. Kdybych tuhle hračku dostal v pěti letech, pravděpodobně bych vůbec neřešil její technická data. Zajímalo by mě, jestli je to natankovaný/nabitý a jestli s tím můžu jezdit bokem. S touhle tříkolkou rozhodně jezdit bokem půjde, je dostatečně silná a všichni víme, jak snadné je přemotorované dětské autíčko - s jakýmkoliv pohonem - utrhnout, když se do toho vloží schopné dětské ruce (nebo dospělý zkoušející limity nosnosti). Tenhle Morgan má sice maximálku shodnou s dojezdem, přičemž obojí činí 16 km (resp. km/h), ale když to přepočítáte do dětských požadavků, je to minimálně 160 km (resp. km/h), což už jsou hodnoty regulérního EV3. Jinými slovy šestnáct kilometrů kolem baráku rychlostí, která trojnásobně převyšuje chodce, to je parádní nabídka. A s dobíjecím časem čtyři hodiny si můžete být jistí, že se stroj přes noc dobije, abyste byli další den připraveni vyrazit do dalších závodů.
Ty děcka se dneska teda maj. A nemusí být ani z bohatých rodin, protože nabídka cenově dostupných elektrických autíček nikdy nebyla pestřejší. Závidíme, proč to nepřiznat.