Hlavní obsah

Monstrum jménem Mercedes-Benz 6x6 je na prodej

Foto: Mechatronik GmbH

Tahle potvora váží 2,5 tuny a měří skoro 6 metrů. Přesto díky 5,5l V8 biturbo nejde o žádného lenocha

I když byste u nás v redakci nenašli snad nikoho, kdo by SUV měl opravdu rád, čísla trhu mluví zcela jinak – v reálu se těší velké oblibě. Koupí SUV tak dnes už člověk nenadělá takovou parádu jako třeba před deseti nebo dvaceti lety, kdy jsme jim všichni ještě všeobecně říkali „ džípy“. V Mercedesu však přišli na způsob, jak se dokonale odlišit i v dnešním světě plném vozů se zvýšeným podvozkem. Tím, že jedno ze svých takových aut vzal a přidal mu dvě kola…

Článek

I když leckoho napadne, že takové tvrzení není úplně přesné, neboť Mercedes třídy G vlastně není SUV – koneckonců pod označením G-Klasse se skrývá původní označení Geländewagen, tedy terénní vůz. Vlastně tedy jde o jeden z nemnoha pravověrných teréňáků, který nezastraší jen tak nějaká rozblácená polňačka. To však nezabránilo inženýrům v Mercedesu, aby stvořili jeho silnější verzi G63 s pohonem z dílen AMG.

Foto: Mechatronik GmbH

Mercedes 6x6 má na délku 5,8 metru a váží 2,5 tuny. Přesto zrychlí z klidu na stovku za 7,8 sekundy

A přesně na Mercedesu-AMG G63 je založena tato šestikolová bestie jménem Mercedes-Benz G63 AMG 6x6. Původně byl představen v roce 2013, a díky velkému zájmu se ve Stuttgartu rozhodli postavit limitovanou sérii 100 kusů. Přitom jejich vyprodání netrvalo zrovna dlouho, a to i přes enormní rozměry a pěkně mastnou cenu 379 tisíc eur, tedy skoro 10 milionů Kč.

Jeden z těch 100 šťastlivců se nedávno rozhodl poslat svůj exemplář do světa. A jelikož o něm čtete na těchto stránkách, bude jistě něčím speciální – tentokrát jde o extrémně nízký nájezd, a sice 230 kilometrů. Jde tedy prakticky o fungl nové auto. Kdo by to byl řekl, že taková výstřednost někdy bude mít sběratelský potenciál, že? Na druhou stranu vzhledem k architektuře auta a omezené sérii to koneckonců dává smysl.

První majitel žil v Kuvajtu, je tedy více než pravděpodobné, že tato G63 6x6 nebyla jediným výstředním vozem daného vozového parku. Vůz byl do svého dosavadního domova doručen v dubnu 2015 a je v béžové metalíze Sanidine. Kromě této barvy skvěle padnoucí do pouštního prostředí tu jsou ještě doplňky z karbonového vlákna a zraku neuniknou ani černě lakovaná kola s rudými límci.

V interiéru pak lze najít kombinaci černé a hnědé kůže s luxusními sedadly Designo, která jsou elektronicky ovládaná, vyhřívaná a pochopitelně také ventilovaná. Celkově jde po stránce výbavy o takzvaně „plnou palbu“.

Zajímavé však je, že blíže nejmenovaný ropný magnát z Kuvajtu nebyl jediným majitelem – dle informací z internetu už byl vůz jednou dražen, a sice na aukci síně RM Sotheby’s v Abú Zabí, kde se vůz podle všeho prodal za 748 750 dolarů, tedy za 15,9 milionu korun. Tehdy měl vůz najeto 225 kilometrů, teď však nájezd závratně stoupnul na celých 230 kilometrů. Momentálně je vůz na prodej v Německu za 872 tisíc eur, což je na naše téměř 22,5 milionu korun.

Když byl vůz představen, asi málokdo by čekal, že se z něj stane garážová královna. Na druhou stranu je pravda, že ne úplně všude se s ním dá běžně jezdit. Snad jen v USA nebo právě na Blízkém východě, kde je spousta místa a hlavně velká parkovací stání. Jen pro lepší představu, Mercedes 6x6 má bezmála šest metrů na délku, široký je lehce přes dva metry a jeho výška je dva metry dvacet.

Umí se brodit až do hloubky jednoho metru a provozní hmotnost je 2,5 tuny. Pohání jej 5,5l V8 biturbo o výkonu 540 koní, takže i přes enormní hmotnost a rozměry zrychlí na stovku za 7,8 sekundy a jede až 210 km/h.

Související témata:
Načítám