Hlavní obsah

Modernizovaný Peugeot 308 konečně s digitálním kokpitem

Foto: Peugeot

Peugeot 308 patří k nejoblíbenějším modelům francouzské značky, prodalo se ho již přes 1,5 milionu kusů. Jenže na trhu už kroutí osmý rok, takže pomalu očekáváme důkladně přepracovaného nástupce. Místo něj nám však Peugeot nabízí jen lehce upravený stávající model…

Článek

Nejdůležitější novinkou představované modernizace modelu 308 (tedy hatchbacku a kombi SW) je digitální přístrojový štít. Dosud jste ve vyvýšené kapličce mohli mít pouze analogové budíky (s poněkud nepříjemným „protisměrným“ otáčkoměrem) doplněné displejem palubního počítače, nyní je však po vzoru všech ostatních modelů Peugeotu nahrazuje 10“ digitální displej s konfigurovatelným zobrazením.

Foto: Peugeot

Konečně digitální! „Protisměrný“ otáčkoměr však zůstal zachovaný

Digitalizace a konektivita je v dnešní době pro zákazníky velké téma, takže si na ní všechny automobilky dávají záležet – 9,7palcový dotykový infotainment (nově s lesklým rámečkem) umí proto kromě standardních funkcí také navigovat s 3D zobrazením, hlasovým ovládáním a využitím online dat o dopravě (ze služby TomTom Traffic) nebo zrcadlit obrazovku vašeho telefonu prostřednictvím služeb Android Auto, Apple CarPlay nebo MirrorLink. Digitální přístrojovka bylo tedy už to jediné, co 308 chybělo.

Zvenku se Peugeot 308 žádných výraznějších designových změn nedočkal, novinkou je pouze nový modrý lak Vertigo Blue, který můžete vidět na doprovodných fotkách, a dvě nové sady kol o velikosti 16“ a 18“. K nejvyšším výbavám si pak můžete přiobjednat Black Pack, který všechny chromované prvky (na masce chladiče, usazení mlhovek, kolem bočních oken atd.) nahradí lesklými černými elementy.

Nijak se nezměnila nabídka motorizací – vybírat můžete mezi benzinovým přeplňovaným tříválcem 1,2 Puretech (100 a 130 koní, silnější verzi můžete mít kromě šestistupňového manuálu i s osmistupňovým automatem) a čtyřválcovým turbodieselem 1,5 BlueHDi (stejně jako u benzinu ve výkonových variantách 100 a 130 koní, tu silnější můžete mít kromě šestistupňového manuálu i s osmistupňovým automatem), případně můžete sáhnout po 263koňovém rychlíku 308 GTi.

Skvělou zprávou je však rozšíření standardní výbavy – u nejnižší úrovně Active nově najdete dvouzonovou klimatizaci, parkovací senzory, automatické stěrače a rozsvěcení světel, ke střední Allure dostanete systém nouzového brzdění a nejvyšší řadu GT rozšířili o sportovní balíček, který po stisknutí tlačítka Sport zhutní zvuk motoru, upraví nastavení posilovače řízení a pedálu plynu a přepne zobrazení digitálního kokpitu. Navíc si ke každé výbavy můžete přiobjednat výhodný balíček Pack s dalšími atraktivními výbavovými prvky.

Peugeot zkrátka ví, že konkurence má na trhu k dispozici modernější lákadla na zákazníky, takže můžete očekávat, že vám dealer udělá hodně atraktivní nabídku, abyste od něj neodcházeli s prázdnou. My jsme ale víc zvědaví, kdy dorazí nová generace 308 – asi si na ni musíme počkat do příštího roku…

Načítám