Článek
Model Navara je v zámoří známý také jako Frontier. Jde o jeden z nejdůležitějších pick-upů značky Nissan, proto není divu, že si automobilka dala na jeho modernizaci záležet. Díváte se třeba na přepracovanou masku, nárazník nebo diodová světla. Vylepšení se dočkaly rovněž zadní lampy, podběhy a výklopné dveře korby.
Pod pokličkou se pak ukrývají bezpečnostní technologie zahrnující varování před čelní srážkou, nouzové autonomní brzdění nebo panoramatický parkovací systém, který navíc usnadní manipulaci se samotným vozem nebo přívěsem. Kamery oceníte též v terénu, v režimu pohonu 4x4 při nízkých rychlostech dokážou upozornit na okolní překážky.
Zadní náprava se dočkala zesílení, korba navýšení objemu a zadní nárazník integrovaného nástupního schůdku. Nissan do útrob Navary zastavěl modifikovaný hřeben řízení, což má za následek snížení přenosu vibrací, hluku a celkové zlepšení manévrovatelnosti.
Na vrcholu nabídky se uhnízdila varianta PRO-4X, chlubící se designovým paketem pro dobrodruhy a ochranným vnějším rámem – takzvaným sportbarem. Roury v zadní části slouží také jako nosiče přídavného osvětlení a dalšího příslušenství.
Několik retuší dostala palubní deska, pyšnící se nově atraktivnějším volantem a svižnějším omlazeným infosystémem. Motory zůstávají beze změn, nadále tedy bude pod kapotou pracovat dvakrát přeplňovaný 2,3litrový čtyřválcový diesel (160 nebo 190 koní), spárovaný se šestirychlostním manuálem nebo sedmistupňovým automatem.
Čas už brzy ukáže, jestli se díky faceliftu pohnou prodeje Navary v Evropě směrem vzhůru. Prozatím na starém kontinentu totiž sklízí vavřínové věnce především Ford Ranger, Toyota Hilux a Mitsubishi L200.