Článek
Santa Fe patří k nejdéle prodávaným vozům typu SUV jihokorejské značky, které se na evropských trzích sluní už od roku 2001. Novinka samozřejmě sází na ostřejší design, větší luxus, osobitější styl, nové prvky výbavy a elektrifikované pohonné jednotky.
Mezi hlavní designové prvky patří široká maska chladiče a diodové lampy pro denní svícení kombinované s blinkry, které jsou vymodelované do tvaru písmene T. Přední nárazník disponuje spodní ochranou a výraznými nasávači vzduchu. Charakter vozu umocňuje širší lemování a až 20palcová litá kola. Přepracování se dočkaly též zadní diodové lampy spojené pásem červené odrazové plochy.
Do nabídky se dostal ještě luxusní paket zahrnující honosnější design 20palcových kol a spodní části obou nárazníků i boční obložení lakované v barvě karoserie.
Kabina nabídne více prostoru, komfortu i praktičnosti. Modernizace zahrnuje předělanou spodní část palubní desky, nový 10,25palcový dotykový displej multimediálního centra, 12,3palcový digitální přístrojový štít a svěží středovou ovládací konzoli s voličem jízdních a terénních profilů.
V rámci motorizací se můžete těšit na čistě fosilní i elektrifikované pohonné jednotky včetně plug-in hybridní verze. Detaily však automobilka odhalí později.
Zbrusu nová platforma je vybavena systémem, který usměrňuje proudění vzduchu motorovým prostorem a zlepšuje odvod tepla i stabilitu. Těžké komponenty jsou uloženy níže a vylepšení se dočkala taktéž aerodynamika. Pevné body fixních pák řízení byly přemístěny ke středům předním kol, což zlepšuje ovladatelnost. V oblastech s intenzivními vibracemi bylo vylepšeno odhlučnění. Zlepšení se dočkala i bezpečnost, a to díky optimalizované konstrukci automobilu.
Nové Santa Fe bude v Evropě nabízeno od září 2020. Podrobnější informace zveřejní výrobce v nadcházejících týdnech.