Článek
Fiat Tipo nemůže konkurovat zavedené špičce svého segmentu, ale přesto si získal velkou oblibu díky skvělému poměru cena/hodnota a hned třem karosářským variantám (hatchback, sedan a kombi). Modernizovaná podoba k tomu přidává řadu vítaných vylepšení, ale co na to cena?
CO JE NOVÉHO?
- Design: přepracovaná příď s full-LED světlomety a novým logem na masce, LED zadní světla, dvě nové barvy laků (modrá Ocean a oranžová Paprika) a nové designy 16“ a 17“ kol.
- Cross: hatchback můžete mít nově i v crossoverové variantě s podvozkem zvednutým o 37 mm a ochrannými/okrasnými plasty a se střešními ližinami
- Interiér: 7“ digitální přístrojový štít, 10,25“ dotykový infotainment UConnect 5 s Apple CarPlay a Android Auto, nový volant
- Motorizace: zcela nový přeplňovaný tříválec 1,0 FireFly s výkonem 100 koní a 190 Nm nahrazující atmosférickou čtrnáctistovku a čtyřválcový turbodiesel 1,3 MultiJet (95 k a 200 Nm), který doplňuje silnější 1,6 MultiJet (130 k a 320 Nm) inovovaný tak, aby splňoval novou emisní normu.
ZA KOLIK?
Ceník nového Fiatu Tipo hned od úvodu zahrnuje akční zvýhodnění 20–50 tisíc korun, nejlevnější benzinová verze tak stojí 329 900 Kč (1,0 FireFly v základní výbavě Tipo) a nejlevnější dieselová je za 379 900 Kč (1,3 MultiJet ve výbavě Tipo).
Za své peníze přitom dostanete například manuální klimatizaci, rádio s DAB, USB, bluetooth, 6 reproduktory a ovládáním na volantu, elektricky ovládaná přední okna, sledování jízdy v pruhu, čtení dopravních značek nebo asistent rozjezdu do kopce, výškově nastavitelný volant, manuálně nastavitelná vnější zrcátka, dělené zadní opěradlo 60/40 nebo 15“ ocelová kola.
Vyšší výbava City Life je za příplatek 25 tisíc (a můžete k ní mít i silnější diesel 1,6 MultiJet) a obsahuje navíc například LED denní svícení, 7“ infotainment UConnect, elektricky ovládaná zadní okna a zpětná zrcátka, tempomat, volant a hlavici řadicí páky v kůži nebo 16“ ocelová kola.
Za nejvyšší výbavu Life musíte přihodit dalších 25 tisíc (z nabídky vypadává diesel 1,3 MultiJet), která obsahuje navíc mimo jiné automatickou klimatizaci, digitální přístrojovku, loketní opěrku a nastavitelnou bederní opěrku u sedadla řidiče, světelný a dešťový senzor s automaticky stmívacím zpětným zrcátkem, zadní parkovací senzory nebo 16“ litá kola.
Všechny ceny platí pro variantu sedan, za hatchback připlatíte 20 tisíc a za kombi 45 tisíc, ale tyto verze to vynahrazují mírně lepší výbavou (například už v základu mají elektrická zpětná zrcátka nebo výškově nastavitelné sedadlo řidiče).
Dobrodružná varianta Cross je ještě o 25 tisíc dražší než výchozí hatchback a pořídíte ji pouze ve verzích s motorem 1,0 FireFly a 1,6 MultiJet a jen ve střední a nejvyšší výbavě obohacené o celou řadu prvků, které ospravedlní cenový nárůst.
Modernizovaný Fiat Tipo tak stále zůstává hodně atraktivním zbožím s moderním designem, interiérem, výbavou a motory, a především výborným poměrem ceny a hodnoty.