Hlavní obsah

Modernizovaná Tesla Model S s verzí Plaid a novým interiérem

Foto: Tesla

Model S je vlajkovou lodí Tesly a automobilka ho už roky průběžně vylepšuje jak po technické stránce efektivity a výkonnosti elektrického pohonu, tak i po stránce senzorové a digitální palubní výbavy. Nyní však přišel čas na radikální řez, aktuální update přináší řadu zásadních změn.

Článek

Kalifornská automobilka Tesla za sebou má skvělý rok – poprvé překonala milník 500 000 vyrobených vozů, rozjela výrobu v Číně a staví další továrnu v Německu. Skvěle se dařilo Modelu 3 a na trhu se výborně uchytil i crossover Model Y. Letos se také můžeme těšit na představení produkční verze pick-upu Cybertruck a tahače Semi, nový rok však otevře razantní modernizace vlajkové lodi značky, Modelu S. Co je tedy nového?

Rekordní výkony, rychlosti i dojezd

Fanoušci se mohou radovat, konečně se dočkali dlouho očekávané vysokovýkonné verze Plaid – tu pohání hned tři elektromotory s celkovým výkonem 1020 koní. Z klidu na stovku tak vystřelí za neuvěřitelných 2,1 sekundy a rozjede se až na 322 km/h. Na jedno nabití byste při klidnější jízdě mohli urazit až 628 km. To vše za 3 304 900 Kč.

Tím to ale nekončí, protože k dispozici bude ještě silnější verze Plaid+ s výkonem posíleným na úroveň 1 100 koní a stovkou pod dvě sekundy! Baterie s větší kapacitou by z ní měla udělat také rekordmana v dojezdu, vizionář Elon Musk slibuje přes 840 km (dosavadní rekordman Model S Long Range umí 640 km), čímž Tesla překoná vyzyvatele Lucid Air. Cenovka modelu Plaid+ by měla činit 3 789 900 Kč.

Foto: Tesla

Model S Plaid+ bude jedním z nejvýkonnějších a nejrychlejší elektromobilů vůbec

Šokující změna v interiéru

Když první Model S představil infotainment se 17“ dotykovou obrazovkou na výšku, byla to v automobilové branži skutečná revoluce (také díky konceptu online služeb). Čas ale pokročil a Tesla se tak musí přizpůsobit. Nejnovější Model S tak má stejně velkou obrazovku (s rozlišením 2200x1300, lepším podáním barev a rychlejší odezvou systému), avšak orientovanou na šířku (ideální pro promítání filmů při čekání u nabíječky), čímž se uvolnilo místo na středové konzoli pro odkládací schránku. Nový displej lze naklápět do stran, aby na něj řidič nebo spolujezdec lépe viděli.

Foto: Tesla

Kabina modernizovaného Model S je komplet nová

Vylepšený byl také 12,3“ digitální přístrojový panel před řidičem, novinkou je pak 8“ displej na zadní straně konzole pro zábavu pasažérů na zadních sedadlech. Tesla vylepšila kvalitu materiálů v interiéru, do výbavy přidala odvětrávané sedadlo řidiče nebo integrovaný HEPA filtr, zadní sedadla jsou také vylepšená a k dispozici je i indukční nabíjení pro mobilní zařízení.

Foto: Tesla

Tesla: Displejů není nikdy dost

I přes všechna vylepšení je nejzásadnější – a také dost kontroverzní – novinkou kompletně přepracovaný volant. Jde o sériovou podobu volantu konceptu Roadster z roku 2017, a jak jste si už určitě všimli, chybí mu horní polovina věnce a svým tvarem připomíná spíš obdélník. Na papíře to možná dává smysl, ale jsme velice zvědaví, jak se osvědčí v reálném provozu, který zahrnuje manévrování při parkování nebo projíždění kruhových objezdů či utažených zatáček. Tady vám už prostý pohyb lokty nestačí a musíte ručkovat po okruží volantu, což tady nebude možné. A ani sebechytřejší Autopilot za vás tyto situace nevyřeší…

Foto: Tesla

Vážně je tohle krok vpřed? Nejsme si jistí...

Pod volantem také zcela chybí páčky, které běžně sdružují ovládání funkcí blinkrů, stěračů nebo přepínání dálkových světel. Většinu z toho obstará automatika (tedy dešťový a světelný senzor), přepínač blinkrů, světelná houkačka nebo spínač ostřiku okna se pak přestěhují na dotykovou podložku na volantu – podobně to mají moderní Ferrari a ani tam se to neobešlo bez kritiky. Vážně to tak bude pro řidiče pohodlnější?

Foto: Tesla

Aktuální modernizace je zatím tou nejradikálnější

Až na tyto pochybnosti se modernizace Modelu S vážně povedla – a sluší se zmínit, že stejných vylepšení se dostane i technicky spřízněnému SUV Model X. Na trhu by se inovované modely měly objevit už v únoru, do Evropy pak dorazí s mírným zpožděním. Počkáte si na ni?

Co říkáte na volant modernizované Tesly Model S?
Je to pecka
26,8 %
Uvidím, až se svezu
9,7 %
Mám své pochybnosti
9,6 %
Strašná šaškárna
50,7 %
Stejně to za mě všechno odřídí Autopilot
3,2 %
Celkem hlasovalo 1492 čtenářů.
Načítám