Článek
Design
Designéři Škodovky uhráli facelift na jistotu a vylepšovali jen velmi decentně – nakonec Superb vypadal dobře už předtím a stárl se ctí. Přední i zadní světla mají stejný tvar, ale novou optiku, maska chladiče je nyní větší a výraznější, přepracovaný přední nárazník prodloužil vůz o 8 mm. Zadní světla jsou spojená chromovanou lištou a nad ní je místo loga nápis ŠKODA. Součástí ambientního osvětlení je nově také projekce nápisu ŠKODA ze spodní hrany dveří do nástupního prostoru vozu (jako u modelu Karoq). Do nabídky přibyly nové designy 18“ a 19“ kol a také nové laky černá Crystal a modrá Race.
LED matrix
Hlavní designovou i technickou novinkou jsou LED matrix přední světlomety poprvé použité u vozu Škoda. LED technika je využitá pro potkávací i dálková světla, u dálkových lze individuálně rozsvěcet a zhasínat jednotlivé segmenty, takže i při neustále rozsvícených dálkových světlech nedochází k oslnění ostatních účastníků provozu. Výrazně tak přispívají k aktivní bezpečnosti. Zadní full-LED světla mají nyní funkci dynamického blinkru.
Interiér
V interiéru se toho také mnoho nezměnilo, jen přibyly nové chromované prvky na palubní desce a výplních dveří, dekorační lišty na středové konzole a nové čalounění sedadel. V exkluzivní výbavě Laurin & Klement mohou být na přání Alcantarou čalouněna nejen sedadla, ale také strop a sloupky. V základu bude startování tlačítkem (KESSY GO), na přání (případně pro výbavy Style a L & K standardně) dodávaný kompletní bezklíčový přístup KESSY má senzory konečně i na zadních dveřích.
Simply Clever
Rozrostl se také seznam praktických Simply Clever prvků, které nově zahrnují větší Phone Box (bezdrátově nabíjí telefon a umí také zlepšit jeho signál díky propojení s anténou na střeše), aby se do něj vešly i ty největší moderní lopaty, prostorový organizér pod dvojitou podlahou zavazadlového prostoru (pro verzi kombi) a flexibilní organizér s posuvnou zajišťovací tyčí na dvojité podlaze (liftback).
Infotainment
Infotainmenty mají nezměněný koncept: 8“ Bolero bez navigace, 8“ Amundsen s navigací a vrcholný 9,2“ Columbus s navigací, pevným diskem, DVD přehrávačem, ovládáním hlasem i gesty a dalšími vychytávkami. Osmipalcové systémy kombinují dotykové ovládání s otočnými kolečky, devítipalcový systém je kompletně dotykový. Technologie SmartLink umožňuje propojení s chytrým telefonem, integrovaná SIM karta zase zajišťuje připojení k internetu a využití nejnovějších funkcí Škoda Connect. Klasické analogové přístroje můžete nahradit virtuálním kokpitem, tuto volbu však Superb nabízel již od loňského roku.
Pohony
Nabídka motorů se oproti současné situaci také příliš nezmění, protože všechny motory musely být uvedeny již loni v září kvůli přechodu na normu Euro 6d-TEMP. Na výběr tak budou tři benzinové motory (1,5 TSI s výkonem 150 koní a 2,0 TSI s výkonem 190 nebo 272 koní) a dva naftové (2,0 TDI v ladění 150 nebo 190 koní), které bude možné kombinovat se sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou DSG převodovkou a pohonem všech kol.
Plug-in hybrid
Hlavní a dlouho ohlašovanou novinkou je plug-in hybridní verze Superb iV, která kombinuje 156koňový benzinový motor 1,4 TSI a 115koňový elektromotor pohánějící přes šestistupňový automat DSG přední kola. Maximální výkon celé soustavy je 218 koní a 400 Nm (palivová nádrž má 50 l), baterie o kapacitě 13 kWh zajišťuje čistě elektrický dojezd až 55 km (WLTP) a 3,6 kW wallbox ji nabije za 3,5 hodiny. Nabíjecí konektor je schovaný pod krytkou v chladiči, samotné baterie se nacházejí pod podlahou kufru, takže jeho využitelný objem zmenší na 485 l u liftbacku (standardně 625 l) a na 510 l u verze kombi (jinak 660 l). Papírově by měl Superb iV dosahovat spotřeby 1,7 litru a 40 g/km emisí CO2, realita bude nejspíš o něco jiná a silně závislá na tom, kudy budete jezdit (ve městě se díky časté rekuperaci provoz zefektivňuje) a jak často budete nabíjet. Při troše snahy byste se ale mohli dostat na mnohem zajímavější čísla než u běžných dieselů…
Jízdní asistenty
Superb byl již v době svého představení našlapaný těmi nejnovějšími bezpečnostními a komfortními prvky, které měla Škoda v arzenálu, a od roku 2015 se toho příliš mnoho nezměnilo. Superb má tedy například nouzové brzdění s ochranou chodců, adaptivní tempomat, aktivní vedení v pruhu, parkovací asistent s 360° kamerovým parkovacím systémem Area View nebo Trailer Assist pro automatické couvání s přívěsem. Pár novinek však přece jen přibylo.
Adaptivní tempomat má nyní prediktivní funkci – to znamená, že kromě radaru využívá i data z přední kamery a navigačního systému tak, aby upravil rychlost podle aktuálních podmínek (blížící se zatáčky) a rychlostních omezení (lokální silniční limity). Emergency Assist, který v případě neaktivity řidiče (nevolnost, ztráta vědomí atd.) dokázal s autem zastavit u krajnice a rozblikat varovné signály, zvládne nově stejný manévr bezpečně provést i na víceproudé silnici. Poslední novinkou je integrace systému Side Assist představeného u Scaly – v podstatě jde o sledování mrtvého úhlu s dosahem až 70 m místo dřívějších 20 metrů.
Z novinek modernizovaného Superbu si tak na zadek asi nesednete, ale přesně cílené inovace by měly podpořit jeho dosavadní popularitu a pomoci mu v dalším navyšování prodejů. Jaký na něj máte názor? Podělte se o něj v anketě nebo v diskusi pod článkem.