Hlavní obsah

Modernizovaná Škoda Superb s volbou plug-in hybridu

Foto: Škoda Auto

Hlavní novinkou modernizovaného Superbu je plug-in hybridní varianta

Konečně jsme se dočkali, modernizovaný Superb odhaluje všechna svá tajemství. A i když jsme o něm dopředu věděli to nejpodstatnější, pár zajímavých novinek se přece jen našlo. Pojďme si je detailně projít jednu po druhé a také se podívat na nový Superb v celé jeho faceliftované kráse.

Článek

Design

Designéři Škodovky uhráli facelift na jistotu a vylepšovali jen velmi decentně – nakonec Superb vypadal dobře už předtím a stárl se ctí. Přední i zadní světla mají stejný tvar, ale novou optiku, maska chladiče je nyní větší a výraznější, přepracovaný přední nárazník prodloužil vůz o 8 mm. Zadní světla jsou spojená chromovanou lištou a nad ní je místo loga nápis ŠKODA. Součástí ambientního osvětlení je nově také projekce nápisu ŠKODA ze spodní hrany dveří do nástupního prostoru vozu (jako u modelu Karoq). Do nabídky přibyly nové designy 18“ a 19“ kol a také nové laky černá Crystal a modrá Race.

Foto: Škoda Auto

Nový Superb předvádí uhlazenější příď, LED světlomety a víc chromu

LED matrix

Hlavní designovou i technickou novinkou jsou LED matrix přední světlomety poprvé použité u vozu Škoda. LED technika je využitá pro potkávací i dálková světla, u dálkových lze individuálně rozsvěcet a zhasínat jednotlivé segmenty, takže i při neustále rozsvícených dálkových světlech nedochází k oslnění ostatních účastníků provozu. Výrazně tak přispívají k aktivní bezpečnosti. Zadní full-LED světla mají nyní funkci dynamického blinkru.

Foto: Škoda Auto

Full-LED matrix světlomety poprvé ve voze Škoda

Interiér

V interiéru se toho také mnoho nezměnilo, jen přibyly nové chromované prvky na palubní desce a výplních dveří, dekorační lišty na středové konzole a nové čalounění sedadel. V exkluzivní výbavě Laurin & Klement mohou být na přání Alcantarou čalouněna nejen sedadla, ale také strop a sloupky. V základu bude startování tlačítkem (KESSY GO), na přání (případně pro výbavy Style a L & K standardně) dodávaný kompletní bezklíčový přístup KESSY má senzory konečně i na zadních dveřích.

Foto: Škoda Auto

Vrcholná varianta Laurin & Klement působí skutečně vkusně

Simply Clever

Rozrostl se také seznam praktických Simply Clever prvků, které nově zahrnují větší Phone Box (bezdrátově nabíjí telefon a umí také zlepšit jeho signál díky propojení s anténou na střeše), aby se do něj vešly i ty největší moderní lopaty, prostorový organizér pod dvojitou podlahou zavazadlového prostoru (pro verzi kombi) a flexibilní organizér s posuvnou zajišťovací tyčí na dvojité podlaze (liftback).

Foto: Škoda Auto

Jasným poznávacím znakem nového Superbu je nápis ŠKODA a chromovaná lišta propojující zadní světla

Infotainment 

Infotainmenty mají nezměněný koncept: 8“ Bolero bez navigace, 8“ Amundsen s navigací a vrcholný 9,2“ Columbus s navigací, pevným diskem, DVD přehrávačem, ovládáním hlasem i gesty a dalšími vychytávkami. Osmipalcové systémy kombinují dotykové ovládání s otočnými kolečky, devítipalcový systém je kompletně dotykový. Technologie SmartLink umožňuje propojení s chytrým telefonem, integrovaná SIM karta zase zajišťuje připojení k internetu a využití nejnovějších funkcí Škoda Connect. Klasické analogové přístroje můžete nahradit virtuálním kokpitem, tuto volbu však Superb nabízel již od loňského roku.

Foto: Škoda Auto

Po stránce moderních technologií vám v novém Superbu nebude nic chybět

Pohony 

Nabídka motorů se oproti současné situaci také příliš nezmění, protože všechny motory musely být uvedeny již loni v září kvůli přechodu na normu Euro 6d-TEMP. Na výběr tak budou tři benzinové motory (1,5 TSI s výkonem 150 koní a 2,0 TSI s výkonem 190 nebo 272 koní) a dva naftové (2,0 TDI v ladění 150 nebo 190 koní), které bude možné kombinovat se sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou DSG převodovkou a pohonem všech kol.

Foto: Škoda Auto

Varianta Sportline přináší trochu dynamicky okořeněný design

Plug-in hybrid

Hlavní a dlouho ohlašovanou novinkou je plug-in hybridní verze Superb iV, která kombinuje 156koňový benzinový motor 1,4 TSI a 115koňový elektromotor pohánějící přes šestistupňový automat DSG přední kola. Maximální výkon celé soustavy je 218 koní a 400 Nm (palivová nádrž má 50 l), baterie o kapacitě 13 kWh zajišťuje čistě elektrický dojezd až 55 km (WLTP) a 3,6 kW wallbox ji nabije za 3,5 hodiny. Nabíjecí konektor je schovaný pod krytkou v chladiči, samotné baterie se nacházejí pod podlahou kufru, takže jeho využitelný objem zmenší na 485 l u liftbacku (standardně 625 l) a na 510 l u verze kombi (jinak 660 l). Papírově by měl Superb iV dosahovat spotřeby 1,7 litru a 40 g/km emisí CO2, realita bude nejspíš o něco jiná a silně závislá na tom, kudy budete jezdit (ve městě se díky časté rekuperaci provoz zefektivňuje) a jak často budete nabíjet. Při troše snahy byste se ale mohli dostat na mnohem zajímavější čísla než u běžných dieselů…

Foto: Škoda Auto

Superb iV nabídne až 55 kilometrů čistě elektrického dojezdu. Nabíjecí konektor je schovaný pod krytkou v chladiči

Jízdní asistenty 

Superb byl již v době svého představení našlapaný těmi nejnovějšími bezpečnostními a komfortními prvky, které měla Škoda v arzenálu, a od roku 2015 se toho příliš mnoho nezměnilo. Superb má tedy například nouzové brzdění s ochranou chodců, adaptivní tempomat, aktivní vedení v pruhu, parkovací asistent s 360° kamerovým parkovacím systémem Area View nebo Trailer Assist pro automatické couvání s přívěsem. Pár novinek však přece jen přibylo.

Adaptivní tempomat má nyní prediktivní funkci – to znamená, že kromě radaru využívá i data z přední kamery a navigačního systému tak, aby upravil rychlost podle aktuálních podmínek (blížící se zatáčky) a rychlostních omezení (lokální silniční limity). Emergency Assist, který v případě neaktivity řidiče (nevolnost, ztráta vědomí atd.) dokázal s autem zastavit u krajnice a rozblikat varovné signály, zvládne nově stejný manévr bezpečně provést i na víceproudé silnici. Poslední novinkou je integrace systému Side Assist představeného u Scaly – v podstatě jde o sledování mrtvého úhlu s dosahem až 70 m místo dřívějších 20 metrů.

Z novinek modernizovaného Superbu si tak na zadek asi nesednete, ale přesně cílené inovace by měly podpořit jeho dosavadní popularitu a pomoci mu v dalším navyšování prodejů. Jaký na něj máte názor? Podělte se o něj v anketě nebo v diskusi pod článkem.

Jak se vám líbí modernizovaná Škoda Superb
Vypadá skvěle
57,6 %
Vždyť vypadá prakticky stejně
28,8 %
Nelíbila se mi předtím a nelíbí se mi ani teď
13,6 %
Celkem hlasovalo 8178 čtenářů.
Načítám