Článek
Po šesti letech na trhu se Škoda Kodiaq dočkala zasloužené modernizace, která však byla veskrze decentní – designové změny zahrnují především přední (ty mohou mít nově neoslňující techniku Matrix LED) a zadní světla a nové designy kol, v kabině se kromě vylepšeného infotainmentu s bezdrátovou mobilní konektivitou měnily jen drobnosti v podobě dekorů a čalounění, motory se dočkaly vylepšení nutných pro splnění emisní normy Euro 6d. Samostatnou kapitolou je Kodiaq RS, který z bi-TDI přezbrojil na přeplňovaný benzinový motor.
Jak sami vidíte, novinek není příliš mnoho, Škoda už spíš myslí (kromě uvedení elektrického Enyaqu iV) na další generaci Kodiaqu. Jenže ta dorazí až za pár let, nyní tu tedy máme modernizovanou variantu, která právě vstupuje do fáze předprodeje – na český trh oficiálně dorazí v červenci. Už nyní se ale můžeme ponořit do jeho ceníku, který přináší pár překvapení.
Tím hlavním je optické zdražení: dosud nejlevnější Kodiaq vyšel na 717 tisíc, nyní cena „již od“ povyskočila na 799 900 Kč. Důvod je ale prozaický, české zastoupení totiž přestalo nabízet základní výbavu Active, kterou Češi stejně moc nekupovali, a novým základem se stala střední výbava Ambition.
Ta již obsahuje atraktivní prvky jako například 17“ litá kola, LED přední i zadní světla, světelný a dešťový senzor, 7 airbagů, dvouzónovou automatickou klimatizaci, parkovací senzory vpředu i vzadu, 8“ virtuální kokpit a 8“ infotainment, Jumbo Box, variabilní upevňovací koncept v zavazadlovém prostoru nebo přípravu pro tažné zařízení.
Vyšší úroveň Style k tomu za příplatek 70 tisíc korun přidává především 18“ litá kola, adaptivní tempomat, bezklíčový přístup a startování KESSY, vyhřívání předních sedadel a elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, 8“ infotainment s navigací včetně online služeb na 3 roky nebo chromované designové prvky.
Ti, co touží po ještě větším luxusu, mohou k vybraným pohonným jednotkám zvolit vrcholnou výbavu Laurin & Klement (+120 tisíc oproti Style), jež zahrnuje například 19“ litá kola, chromovanou masku chladiče, Matrix LED světlomety, adaptivní podvozek DCC, kompletní asistovanou jízdu, kožené čalounění s ventilovanými sedadly vpředu, prémiové audio Canton a další prvky.
Pokud máte raději sportovní naladění, můžete sáhnout po dynamicky orientovaném paketu Sportline, případně si rovnou objednat nabroušený Kodiaq RS s 245koňovým benzinovým dvoulitrem, který pořídíte za 1 249 900 Kč.
Kodiaq tak není levný, ale cenová politika automobilky Škoda je v rámci výbav a příplatkových prvků poměrně vstřícná, každý si tak v modelové nabídce Kodiaqu najde to svoje.