Článek
Když se řekne Dacia, většině z vás se asi vybaví levná účelová auta, vyráběná v Rumunsku. Vedle oblíbeného Sandera a dalších vozů sjíždí z produkčních linek závodu ve městě Pitesti také Logan. A právě ten se dočká poměrně zásadní modernizace.
Jak asi bude auto vypadat zepředu, to napoví render (v úvodu) od ruského serveru Kolesa. Jejich redaktor a grafik Nikita Chuyko navrhl i přibližnou podobu zádi, ale ta se soudě dle uniklých fotek zakamuflovaných prototypů od té současné nebude příliš lišit.
Přepracování se dočká též interiér, který by měl dostat volant a ovládací páčky z Dusteru. Když jsme u těch karoserií, navenek prosákla informace, že populární varianta MCV (kombi) letos údajně skončí.
Novinkou by měla být platforma CMF-B sdílená s Renaultem Clio, Captur nebo Nissanem Juke. A to znamená, že tušíme přibližnou nabídku motorů. Pod kapotou nového Loganu se pravděpodobně objeví přirozeně dýchající litrové tříválce (65 a 75 koní) a přeplňovaná varianta naladěná na 100 koňských sil.
Nesmíme zapomenout ani na 115koňový turbodiesel (1.5 dCi) a 130koňovou benzinovou třináctistovku s turbem. Ve hře je také atmosférická šestnáctistovka spojená s elektromotorem, což by znamenalo celkový výkon hybridní soustavy až 140 koní. Elektrifikace bude údajně pokračovat do té doby, dokud nebude většina jednotek alespoň mild-hybridních.
Premiéry se má Logan (a možná i nové Sandero) dočkat už letos na podzim. Na jednu stranu modernizaci vítáme, na druhou stranu se bojíme zástavby složité techniky a elektrifikace. Ne že by snad tyto věci nefungovaly, ale pravděpodobně zvýší prodejní cenu. A to je u Dacie nežádoucí.