Článek
Když se řekne Dacia, většině z vás se asi vybaví levná účelová auta, vyráběná v Rumunsku. Vedle oblíbeného Sandera a dalších vozů sjíždí z produkčních linek závodu ve městě Pitesti také Logan. A právě ten se dočká poměrně zásadní modernizace.

Zadní část bude podle Kolesa.ru vypadat takhle, ale špiónské fotky tomu nenapovídají
Jak asi bude auto vypadat zepředu, to napoví render (v úvodu) od ruského serveru Kolesa. Jejich redaktor a grafik Nikita Chuyko navrhl i přibližnou podobu zádi, ale ta se soudě dle uniklých fotek zakamuflovaných prototypů od té současné nebude příliš lišit.
Přepracování se dočká též interiér, který by měl dostat volant a ovládací páčky z Dusteru. Když jsme u těch karoserií, navenek prosákla informace, že populární varianta MCV (kombi) letos údajně skončí.

Nový Logan by měl dostat volant a páčky z Dusteru
Novinkou by měla být platforma CMF-B sdílená s Renaultem Clio, Captur nebo Nissanem Juke. A to znamená, že tušíme přibližnou nabídku motorů. Pod kapotou nového Loganu se pravděpodobně objeví přirozeně dýchající litrové tříválce (65 a 75 koní) a přeplňovaná varianta naladěná na 100 koňských sil.
Nesmíme zapomenout ani na 115koňový turbodiesel (1.5 dCi) a 130koňovou benzinovou třináctistovku s turbem. Ve hře je také atmosférická šestnáctistovka spojená s elektromotorem, což by znamenalo celkový výkon hybridní soustavy až 140 koní. Elektrifikace bude údajně pokračovat do té doby, dokud nebude většina jednotek alespoň mild-hybridních.

Dacia Logan ve své současné podobě
Premiéry se má Logan (a možná i nové Sandero) dočkat už letos na podzim. Na jednu stranu modernizaci vítáme, na druhou stranu se bojíme zástavby složité techniky a elektrifikace. Ne že by snad tyto věci nefungovaly, ale pravděpodobně zvýší prodejní cenu. A to je u Dacie nežádoucí.