Hlavní obsah

Moderna versus klasika v podání šílenců od Liberty Walk

Foto: Liberty Walk Performance

Japonská tuningová firma Liberty Walk Performance při příležitosti představení úpravy pro Nissan GT-R představila také tento skvělý Super Silhouette Skyline, odkazující na závoďák z počátku 80. let

Liberty Walk Performance je japonská tuningová firma, která je dnes už poměrně známá v celém světě. Charakteristickou vlastností jejich výtvorů je fakt, že úpravy jsou cokoliv jen ne decentní. Ovšem pozor – nejsou to žádní amatéři, v minulosti už si troufli na kousky jako Ferrari 458, Lamborghini Huracán, BMW M4, ale třeba i na klasiku, jako je Honda NSX. Asi nejčastěji se však věnují Nissanům – a vám už je asi jasné, o jaký model se jedná…

Článek

Nissan Skyline GT-R. Legenda, která po vydobytí přezdívky Godzilla vtrhla na silnice, aby terorizovala nic netušící konkurenci. Původní R32, posléze R33, milovaná R34 nebo moderní R35 známá pouze jako Nissan GT-R – všechny mají něco do sebe a každé svým způsobem odkazuje na původní „Godzillu“. Není tedy divu, že si chlapci z Liberty Walk Performance často berou „na paškál“ právě Nissan GT-R R35 – toto je jejich nejnovější výtvor.

Foto: Liberty Walk Performance

Původního na tomhle voze nezůstalo snad nic. Možná linie střechy a světla…

Tento černý zázrak dostal jméno Nissan 35 GT-RR, a oproti původnímu GT-R tu nezůstal kámen na kameni. Nový je celý čumák s předním spojlerem proklatě nízko, což nám připomíná, že v Japonsku mají opravdu kvalitní silnice.

Následuje kapota plná průduchů a výdechů a masivně rozšířené blatníky spojené mohutnými bočními prahy. Vzadu se pak tyčí ohromné zadní křídlo, pod ním difuzor, nad kterým ční titanové roury výfukového potrubí.

35 GT-RR jezdí na nových, extrémně lehkých kolech Advan, obutých do polohladkých pneumatik téže výroby. Z původního GT-R tu vlastně nezůstalo nic - ani zrcátka. Možná snad s výjimkou světel a střechy. Nejzajímavější na tom je, že toto monstrum podle všeho není jen na parádu, ale mělo by dokonce i fungovat. Vpředu jsou malá křidélka, která ve vysokých rychlostech tlačí auto k zemi, mohutné blatníky jsou vždy v zadní části otevřené, takže vysokotlaký vzduch od rotujících kol opouští podběhy a omezuje nežádoucí vztlak.

Druhé auto je možná o trochu méně agresivní, ale rozhodně není přehlédnutelné – říkají mu „LB-ER34 Super Silhouette Skyline“. Jedná se o předchozí Skyline GT-R R34, který vzdává hold japonské závodní legendě, Nissanu Skyline Super Silhouette z roku 1983. Šlo o závodní vůz založený na běžném Nissanu Skyline generace R30, který poháněl 2,0l čtyřválec LZ20B s gigantickým turbodmychadlem, díky němuž podával výkon 563 koní.

Novější inkarnaci závodního Nissanu Silhouette však tahá značně upravený šestiválec L28, který poháněl vozy jako Nissan Cedric v 70. letech. Co všechno bylo na motoru upraveno, nám známo není, ale odpověď „všechno“ pravděpodobně nebude daleko od pravdy, jelikož byl motor dokonce i převrtán na objem 3,1 litru.

Možná vás teď zklameme, ale tato skvělá pocta retro závoďáku není na prodej – jde opravdu jen o poctu originálu a propagaci firmy. Na druhou stranu, agresivní černé GT-RR si koupit můžete – cena samotné úpravy začíná na 774 tisících korun.

Pozorný čtenář si jistě všiml, že na černé barvě novějšího Nissanu něco nehraje. A je to naprosto správně, celá karoserie tohoto exempláře GT-RR je totiž z takzvaného „suchého karbonu“, tedy bez lakování, dokonce i bez toho čirého. Přestavba karoserie vašeho Nissanu na Liberty Walk Nissan 35 GT-RR v suchém karbonu potom vyjde na mastných 1,2 milionu korun… Inu, není nad individualizaci.

Který byste volili vy, kdyby oba byly na prodej? Obě stavby mají něco do sebe, ale pokud máte rádi spíše klasická auta, hádáme, že vaším favoritem je Super Silhouette. A popravdě, my to máme stejně – na retro závodních autech je zkrátka něco podmanivého. A retro sporťák v hávu legendárního retro závoďáku, to je zatraceně lákavá kombinace!

Související témata:
Načítám