Hlavní obsah

Móda a emise: Plug-in hybridní SUV jsou na vzestupu

Foto: Seat

Český trh zažívá opravdu masivní příval plug-in hybridů, těch s karoserií typu SUV obzvlášť

Když se rodí něco módního, co téměř každý chce, a do toho všeho ještě začnou mluvit přísné emisní normy, vzniknou pozoruhodné variace sportovně-užitkových vozidel vybavených balíčky baterií a externími zásuvkami. Analyzovali jsme náš trh a přinášíme vám výběr různorodých plug-in hybridních SUV dostupných v Česku.

Článek

S přibývajícími léty už musí být každému petrolheadovi jasné, že elektromobilita není budoucnost, nýbrž přítomnost. Auta s trakčními akumulátory tady zkrátka už jsou a přibývá jich. Mnoho SUV se tedy mimo atraktivní módní provedení vytasilo ještě plug-in hybridním pohonem, čítajícím spalovací motor, elektromotor, baterie a nabíjecí konektor.

Abychom vám ukázali, o jak široký trh jde, připravili jsme si pro vás výběr různorodých sportovně-užitkových vozidel do zásuvky (PHEV), která jsou dostupná v oficiálních autorizovaných prodejních sítích na území Česka.

Range Rover P400e

Dospělácký Range Rover za cenu od cirka 3,4 milionu korun kombinuje luxus, komfort, preciznost a velmi užitečné technologie. Tento obr s pohonem 4x4 navíc disponuje základní brodivostí až 900 milimetrů a dvěma délkami rozvorů. Jeho dvoulitrový zážehový čtyřválec a elektromotor dají dohromady systémový výkon 404 koní a točivý moment 640 Nm. Čistě na baterie pak vůz ujede až 40 kilometrů.

Foto: Jakub Deml

Další dostupné SUV PHEV modely: Range Rover Sport, Range Rover Velar, Range Rover Evoque, Land Rover Discovery Sport, Land Rover Defender

Jaguar F-Pace P400e

Také ostrá SUV kočka do zásuvky se chlubí dvoulitrovým turbobenzinem, elektromotorem, čtyřkolkou, systémovým výkonem 404 koní a točivým momentem 640 Nm. Dojezd na elektřinu pak činí až 53 kilometrů, zatímco základní cena převyšuje dva miliony korun.

Foto: Jaguar

Další dostupné SUV PHEV modely: Jaguar E-Pace

BMW X5 xDrive45e

Velká mnichovská SUV pětka do zásuvky nabídne řadový benzinový šestiválec a elektromotor, přičemž obě jednotky vyprodukují systémový výkon 394 koňských sil a točivý moment 600 Nm. Skoro 2,5 tuny vážící čtyřkolka zvládne ujet na baterie až 87 kilometrů a cenově vyjde na zhruba dva miliony korun a výše.

Foto: Jakub Deml

Další dostupné SUV PHEV modely: BMW X1 xDrive25e, BMW X2 xDrive25e, BMW X3 xDrive30e

MINI Cooper SE Countryman

Outdoorový cooper s plug-in hybridním pohonem se chlubí benzinovým tříválcem o objemu 1,5 litru a elektromotorem. Obě jednotky pak poskytnou výkon 224 koní, přičemž čistě na elektřinu je SUV s pohonem 4x4 schopno urazit až 57 kilometrů. Cenově se bavíme o jednom milionu korun za základ.

Foto: MINI

Značka MINI další plug-in hybridy v nabídce nemá

Citroën C5 Aircross Hybrid

Novinka od Francouzů s pohonem předních kol disponuje jak benzinovou šestnáctistovkou, tak elektromotorem, přičemž oba motory nabídnou systémový výkon 225 koní a sílu 360 Nm. Dojezd v čistě elektrickém režimu činí až 55 kilometrů a cena startuje od necelých 900 tisíc korun.

Foto: Citroën

Model C5 Aircross Hybrid je zatím jediným SUV PHEV vozem v nabídce Citroënu, nicméně v rámci PSA se ještě prodávají technicky shodné modely Opel Grandland X Hybrid nebo Peugeot 3008 Hybrid, dostupné také s pohonem 4x4

DS 7 Crossback E-Tense

Čtyřkolku luxusní značky DS charakterizují dva elektromotory, zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru, celkový výkon 300 koní a točivý moment 520 Nm. Čistě za pomocí elektřiny auto ujede až 58 kilometrů a v základu vyjde na necelých 1,4 milionu korun. V červnu letošního roku byla představena slabší verze DS 7 Crossback E-Tense s pohonem předních kol, kterou už lze najít v konfigurátoru na webu českého zastoupení.

Foto: Martin Jánský

DS Automobiles se chystá uvést na český trh další plug-in hybridy, například DS 4 a DS 9, ovšem nepůjde o SUV

Jeep Compass 4xe

Ofenzíva Jeepu na poli plug-in hybridních SUV nabídne kombinaci nového zážehového motoru o objemu 1,3 litru s elektromotorem a celkový výkon soustavy 190 nebo 240 koní. Tyto varianty nabízí pohon všech čtyř kol a dojezd čistě na elektřinu až 50 kilometrů. České ceny Compassu 4xe startují bez stovky na jednom milionu korun.

Foto: Jeep

Další dostupné SUV a budoucí off-road PHEV modely: Jeep Renegade 4xe a Jeep Wrangler 4xe

Ford Explorer PHEV

Model Explorer s pohonem 4x4 se u nás nabízí výhradně v plug-in hybridní variantně, která se skládá z třílitrového benzinového šestiválce a elektromotoru. Celkový výkon soustavy je 457 koní a točivý moment 825 Nm. Na elektřinu zvládne SUV ujet až 48 kilometrů a jeho cenová politika začíná na částce převyšující dva miliony korun.

Foto: Ford

Další dostupné SUV PHEV modely: Ford Kuga PHEV

Audi Q7 TFSI e quattro

Základní model 55 TFSI e quattro (4x4) poskytne kombinovaný výkon 381 koní, zatímco výkonnější varianta 60 TFSI e quattro (4x4) dosahuje až 462 koňských sil. Dle protokolu WLTP je čistý dojezd na baterie až 43 kilometrů, zatímco základní cenovka startuje lehce nad dvěma miliony korun.

Foto: Audi

Další dostupné SUV PHEV modely: Audi Q8 TFSI e quattro, Audi Q5 TFSI e quattro

Seat Tarraco e-HYBRID

Čtete pozorně, protože obdobné hodnoty bude mít i připravovaná plug-in hybridní Škoda Kodiaq. Její bratr Tarraco se už příští rok přiřítí vybavený zážehovým motorem 1.4 TSI, elektromotorem, systémovým výkonem 245 koní, točivým momentem 400 Nm a elektrickým dojezdem až 49 kilometrů na jedno nabití. Ceny zatím neznáme, počítáme však, že budou kolem milionu korun a výše.

Foto: Seat

Seat zatím žádné jiné PHEV SUV nemá

Hyundai Tucson Plug-in Hybrid

Už na jaře příštího roku se dočkáme na našem trhu plug-in hybridního Tucsonu 4x4. Základem pohonu bude zážehová šestnáctistovka a elektromotor, přičemž jednotky vyprodukují kombinovaný výkon 265 koní a 350 Nm síly. Podle předběžných údajů by se měl čistě bateriový dojezd pohybovat okolo 50 kilometrů. Cenu tipujeme lehce nad milionem korun.

Foto: Hyundai

Další plánované SUV PHEV modely: Hyundai Santa Fe Plug-in Hybrid

Kia Niro PHEV

V útrobách jihokorejského Nira do zásuvky pracuje benzinová šestnáctistovka spárovaná s elektromotorem. Celkový výkon je tedy 141 koní, točivý moment 265 Nm a dojezd na baterie až 58 kilometrů. Za vůz pak zaplatíte necelý milion korun.

Foto: Kia

Další dostupné a plánované SUV PHEV modely: Kia XCeed PHEV, Kia Sorento PHEV, Kia Sportage PHEV

Mercedes-Benz GLC

Kompaktní plug-in hybridní SUV GLC od Mercedesu s pohonem 4x4 vám dává na výběr mezi zážehovou variantou o celkovém výkonu 320 koní (700 Nm) a vznětovou verzí naladěnou na 306 koní (700 Nm). Elektrické dojezdy pak činí 43 kilometrů (benzin) a 45 kilometrů (diesel), zatímco základní ceny se pohybují okolo 1,5 milionu korun.

Foto: Mercedes-Benz

Další dostupné SUV PHEV modely: Mercedes-Benz GLC kupé, Mercedes-Benz GLE, Mercedes-Benz GLE kupé, Mercedes-Benz GLA

Mitsubishi Outlander PHEV

Jeden z nejvšestrannějších SUV 4x4 plug-in hybridů na trhu poskytne svému řidiči zážehový 2,4litrový čtyřválec a dva elektromotory. Spolupráce jednotek dá dohromady výkon 224 koní, zatímco čistě na baterie ujedete až 54 kilometrů. Ceník pak startuje od 1,1 milionu korun.

Foto: Tomáš Kopečný

Další plánované SUV PHEV modely: Mitsubishi Eclipse Cross PHEV

Bentley Bentayga Hybrid

O modelu Bentayga se říká, že je to jedno z nejošklivějších SUV současnosti. Každopádně dosluhující PHEV verze hostí třílitrový benzinový šestiválec a elektromotor. Spolupráce obou motorů vyústí ve výkon 449 koní a točivý moment 700 Nm. Dojezd na elektřinu výrobce udává v řádu 51 kilometrů, zatímco cenově se bavíme o nejméně 3,6 milionech korun.

Foto: Bentley

Bentley žádné další SUV nemá, PHEV verzi však nemine omlazení

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé

Když už se rozhodnete utrácet za Porsche do zásuvky, pořiďte si rovnou vrcholové SUV kupé. Co to znamená? Inu benzinový čtyřlitrový osmiválec, elektromotor, celkový výkon 680 koní, točivý moment 900 Nm, elektrický dojezd až 40 kilometrů a cenu minimálně pět milionů korun.

Foto: Porsche

Další dostupné SUV PHEV modely: Porsche Cayenne E-Hybrid, Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid, Porsche Cayenne E-Hybrid Coupé

Renault Captur E-Tech

Cenově dostupnější Captur do zásuvky hostí atmosférickou benzinovou šestnáctistovku a elektromotor, což dá dohromady výkon 160 koní. Dojezd na jedno nabití činí až 50 kilometrů, zatímco základní neakční cena začíná na 750 tisících korunách.

Foto: Renault

V budoucnu bychom se měli dočkat PHEV Dusteru, případně jiného elektrifikovaného SUV od Dacie (značka spadá pod Renault)

Toyota RAV 4 Plug-in Hybrid

Toyota sice hybridy do zásuvky neuznává, nicméně nedávno v tichosti uvedla na český trh RAV4 Plug-in Hybrid. Jde o čtyřkolku za 1,4 milionu korun naladěnou na systémových 306 koní a elektrický dojezd až 75 kilometrů.

Foto: Toyota

Převlečeným dvojčetem RAV4 do zásuvky je Suzuki Across

Volvo XC40 Recharge

Skandinávská automobilka dá řidiči vybrat mezi dvěma benzinovými plug-in hybridními jednotkami (T4 a T5), které vždy tvoří benzinová tříválcová patnáctistovka a elektromotor. Základní motorizace T4 nabídne 211 koňských sil, zatímco silnější T5 disponuje výkonem 262 koní. Dojezd na baterie pak činí až 49 kilometrů a ceny začínají od cirka 1,2 milionu korun.

Foto: Jiří Čermák

Další dostupné SUV PHEV modely: Volvo XC60 Recharge, Volvo XC90 Recharge

Plug-in hybridy jsou výhodné převážně pro ty, kterým nevadí za vůz zaplatit kolem milionu korun a mají kde pravidelně nabíjet. Bez využívání elektřiny totiž nelze dosáhnout deklarovaných pohádkových spotřeb, mnohdy pohybujících se na hranici jednoho až dvou litrů benzinu/nafty na sto kilometrů. Myšlenka aut do zásuvky je jako taková dobrá, ovšem realita vzhledem k cenám už o něco horší.

Načítám