Hlavní obsah

Mitsuoka Rock Star – jak udělat z Japonky Ameriku

Foto: Mitsuoka Motor

Mitsuoka Rock Star

Velká spousta z vás asi nikdy neslyšela o značce Mitsuoka. A to je velká škoda. Abychom tedy byli úplně přesní, nejedná se vlastně o značku, ale o úpravce, který provádí karosářské přestavby standardních japonských aut na cosi lehce podivného, inspirovaného většinou starými britskými sporťáky. A jejich horkou novinku jsme si docela zamilovali.

Článek

Častým základem přestaveb od Mitsuoka je Mazda MX-5, v Japonsku prodávaná jako Miata. Že padla volba právě na Miatu? Je to naprosto logické, neboť malých sportovních roadsterů od Mazdy je v Japonsku spousta, jsou levné a dobře dostupné, takže přestavba třeba ve stylu starého Jaguaru nikoho nepobuřuje. Asi nejznámější kreace nese název Himiko. Vypadá sice trochu divně, ale má styl a výjimečně se občas stane, že se nějaký kus objeví na prodej i v Evropě.

Foto: Mitsuoka Motor

Mitsuoka Himiko

A právě Miata aktuální generace posloužila taky nejnovější přestavbě. V Mitsuoka ji trefně pojmenovali Rock Star a trochu netradičně se při návrhu karoserie inspirovali v Americe šedesátých let, konkrétně u svalnatého sporťáku Chevrolet Corvette Sting Ray generace C2. A ačkoliv na karosářské přestavby panují hodně protichůdné názory, podle nás je nový design vážně parádní. Podobně parádní, jako tohle úchvatně kýčovité video:

Malá sportovní Mazda si ze své původní kastle nechala jenom čelní okno s rámem a dveře. Ten zbytek je americky rozmáchlý, stylový a z půdorysu vypadá jako „lahev od Coca-Coly“ – stejně jako předloha. Nechybí žábry na kapotě a za předními koly, kovové „břity“ nárazníků nebo vystouplé přední blatníky. Původní výklopná světla jsou nahrazena dvojicí malých čoček na přední masce. Na výběr je ze šesti barev, kdy každá reprezentuje nějaké americké město nebo stát.

Jenže jakkoliv se změnila karoserie, pod kapotou zůstalo vše při starém. Mitsuoka nabízí Rock Star s menším benzínovým čtyřválcem o objemu 1,5 litru, doplněným manuální nebo automatickou převodovkou. Prakticky stejný je taky dvoumístný interiér a výbava, takže by mělo auto zachovávat ovladatelnost, přívětivost a spolehlivost klasické MX-5. Což je dobře.

Jelikož slaví Mitsuoka Motor 50 let své existence, je Rock Star exkluzivní limitovanou sérií. Celkem vznikne jen 50 ručně upravovaných kusů a cena základního provedení je nastavena na 4 688 200 japonských jenů, tedy v přepočtu na 929 000 korun. To je docela fajn částka, až si skoro říkáme, jestli není škoda, že se ani jeden kus docela určitě neobjeví u nás. Tahle věc má totiž stylu na rozdávání.

Jak vnímáte vy potřebu stylu u automobilů, které se dají vidět a našich silnicích? Zajímá náš váš názor v diskusi...

Související témata:
Načítám