Hlavní obsah

Mitsubishi oživuje legendární sportovní divizi Ralliart

Foto: Mitsubishi Motors ČR

Mitsubishi oživuje sportovní divizi Ralliart, ale předem říkáme, ještě se neradujte

Už by se mohlo zdát, že takhle zpráva probudí ze spaní nejen zaryté milovníky rallye, ale vlastně všechny motoristické nadšence. Vždyť oživení sportovní divize Mitsubishi Ralliart by mohlo znamenat návrat ikonického Lanceru EVO a dalších diamantových raket, jenže… Ne, neradujte se předčasně, všechno je trochu jinak.

Článek

Japonská automobilka Mitsubishi nedávno vydala každoročních report svých finančních výsledků (tentokrát za 2020). Dělá to tak pravidelně, proto bychom tuhle informaci snad i přešli bez povšimnutí, pokud by se na straně 25 neobjevila zpráva o oživení legendární sportovní divize Ralliart.

V rámci strategie nazvané MITSUBISHI MOTORS-ness (čert ví, co to znamená) definuje výrobce svůj směr zaměřený na bezpečnost, pohodlí a environmentální šetrnost (ano, automobilka počítá s tím, že její portfolio budou do roku 2030 tvořit z 50 % elektrifikované vozy). Oficiální zdroje však navíc potvrzují, že se japonská značka mimo investic do plug-in hybridů vydá rovněž cestou motorsportu.

Foto: Mitsubishi Motors

Mitsubishi se obuje do elektromobilů, plug-in hybridů a motorsportu

To zní samo o sobě fajn, ale patrně půjde o nějaký ten „eko“ motorsport, takže návrat Lanceru EVO nejspíš nečekejme. A vlastně se nemusíme dočkat vůbec ničeho, tedy mimo dvou převlečených renaultů pro Evropu, jelikož automobilka Mitsubishi cílí svoji energii na jihovýchod Asie, kde se jí prostě daří a kde po roce 2023 představí rovnou čtyři nové SUV modely.

Prima na tom je jedna věc, z teaserových snímků můžete vypozorovat nástřel L200/Tritonu v příjemné dynamické úpravě Ralliart a to je voda na mlýn každého zapáleného motoristy. Do toho se druhý snímek chlubí titulkem Ralliart Parts, což značí, že vznikne série funkčních sportovních komponentů pro stávající modely, což potvrdil i generální ředitel společnosti Takao Kato.

Foto: Mitsubishi Motors

Tenhle teaser nám prostě dělá radost, ale zároveň se trochu bojíme

V každém případě z toho máme radost, i kdyby se tyto vozy/díly do Evropy vůbec nedostaly. Vypadá to totiž, že výrobce chytl druhý dech a jen tak nezavře krám (zredukuje však počet oficiálně podporovaných trhů v EU z 32 na 17). Potenciální kupci ovšem budou muset akceptovat, že Mitsubishi nerovná se rallye a Lancer EVO, ale SUV, hybridy a elektromobily (aliančně jich vznikne nejméně deset nových).

Foto: Mitsubishi Motors ČR

Tuningem od Ralliartu by měly projít mimo pick-upu L200/Triton také současná SUV

Takže co říci závěrem? Dobrá zpráva, ale do stropu neskáčeme. Naopak si myslíme, že mnoha fanouškům bude nový a elektrifikovaný SUV Ralliart spíše trnem v oku. A kdoví, zdali to někdo nenazve zneužitím legendárního jména a nepůjde „žalobovat“ někam k hrobu zakladatele Mitsubishi Jataróa Iwasakiho.

Načítám