Článek
Japonská automobilka Mitsubishi nedávno vydala každoročních report svých finančních výsledků (tentokrát za 2020). Dělá to tak pravidelně, proto bychom tuhle informaci snad i přešli bez povšimnutí, pokud by se na straně 25 neobjevila zpráva o oživení legendární sportovní divize Ralliart.
V rámci strategie nazvané MITSUBISHI MOTORS-ness (čert ví, co to znamená) definuje výrobce svůj směr zaměřený na bezpečnost, pohodlí a environmentální šetrnost (ano, automobilka počítá s tím, že její portfolio budou do roku 2030 tvořit z 50 % elektrifikované vozy). Oficiální zdroje však navíc potvrzují, že se japonská značka mimo investic do plug-in hybridů vydá rovněž cestou motorsportu.
To zní samo o sobě fajn, ale patrně půjde o nějaký ten „eko“ motorsport, takže návrat Lanceru EVO nejspíš nečekejme. A vlastně se nemusíme dočkat vůbec ničeho, tedy mimo dvou převlečených renaultů pro Evropu, jelikož automobilka Mitsubishi cílí svoji energii na jihovýchod Asie, kde se jí prostě daří a kde po roce 2023 představí rovnou čtyři nové SUV modely.
Prima na tom je jedna věc, z teaserových snímků můžete vypozorovat nástřel L200/Tritonu v příjemné dynamické úpravě Ralliart a to je voda na mlýn každého zapáleného motoristy. Do toho se druhý snímek chlubí titulkem Ralliart Parts, což značí, že vznikne série funkčních sportovních komponentů pro stávající modely, což potvrdil i generální ředitel společnosti Takao Kato.
V každém případě z toho máme radost, i kdyby se tyto vozy/díly do Evropy vůbec nedostaly. Vypadá to totiž, že výrobce chytl druhý dech a jen tak nezavře krám (zredukuje však počet oficiálně podporovaných trhů v EU z 32 na 17). Potenciální kupci ovšem budou muset akceptovat, že Mitsubishi nerovná se rallye a Lancer EVO, ale SUV, hybridy a elektromobily (aliančně jich vznikne nejméně deset nových).
Takže co říci závěrem? Dobrá zpráva, ale do stropu neskáčeme. Naopak si myslíme, že mnoha fanouškům bude nový a elektrifikovaný SUV Ralliart spíše trnem v oku. A kdoví, zdali to někdo nenazve zneužitím legendárního jména a nepůjde „žalobovat“ někam k hrobu zakladatele Mitsubishi Jataróa Iwasakiho.