Článek
V červnu 2001 se světu představilo Mitsubishi Outlander, nový crossover, který měl doplnit skutečný offroad Pajero v nabídce automobilky. Vycházel z konceptu ASX z téhož roku. Čtyřkolka byla volitelná, kdo jí nepotřeboval, koupil si jen verzi s pohonem předních kol a šetřil palivo. V roce 2002 se objevila i verze s přeplňovaným motorem z Lanceru Evo, jen byla oslabená na 240 koní. O rok později vtrhnul Outlander na americký trh, kde nahradil Montero Sport.
Druhá generace zase jako první představila globální architekturu značky. Byla postavená na platformě GS. Základním motorem v Japonsku a na Novém Zélandu byl dvoulitr, zbytek světa měl pod kapotou řadový čtyřválec o objemu 2,4 litrů. Američané se dočkali i třílitrové V6. Druhá generace dosahovala slušných výsledků v nárazových testech, například 4 hvězdiček u EuroNCAP. A na silnicích jí potkáte častěji, protože se po faceliftu převtělila i do Citroënu C-Crosser a Peugeotu 4007.
Dnes je Outlander o 15 let starší a po světě už jezdí 1,5 milionu jeho sourozenců. Navíc ve své verzi PHEV, která se vyrábí od roku 2012, je celosvětově nejprodávanějším plug-in hybridem. A jelikož zájem o něj neopadá, určitě se dočkáme pokračování této ságy. Jen doufáme, že to bude co nejdříve. Přeci jen současná třetí generace by si již generační obměnu docela zasloužila.