Článek
Už před dvěma lety se české zastoupení značky Mitsubishi rozhodlo, že zákazníkům nabídne něco trochu jiného než v minulosti, a hlavně něco trochu jiného než ostatní. A protože ví, že Češi jsou milovníky přírody, rozhodlo se tehdy přestavět pickup L200 a model Pajero na dva fantastické expediční a terénní speciály. Vybavilo je pořádnými pneumatikami, které nepropíchl ani kámen (jen na dálnici byly za trest), nechyběl stan umístěný na střeše a všechny nezbytnosti pro pohodový víkend v divočině. Ohlas to mělo velký, a tak se není co divit, že se Mitsubishi vrátilo ke stejnému nápadu, jen s novým zpracováním. A znovu to vypadá zatraceně zajímavě.
Základem je standardní pickup L200, který ale prošel pořádnou úpravou. Do vínku dostal zvýšený podvozek Oldman EMU, uzávěrku zadního i předního diferenciálu, speciální terénní pneumatiky, dodatečné ochrany všeho možného včetně motoru nebo nádrže, šnorchl a samozřejmě ten parádní střešní stan. Mimochodem, spí se v něm velmi dobře! S touto úpravou tak můžete vyrazit jak na letní hudební festivaly, kdy si s sebou vlastně povezete vlastní hotel bez nutnosti obytného vozu, ale bez problému zvládnete i terén nebo expedici třeba v rumunských nebo albánských horách.
Výše popsaným ale speciální výbava nekončí! Tvůrci mysleli opravdu na vše, a tak zde nechybí výbava jak pro výlet s rodinou, tak pro expediční dobrodružství nebo třeba práci v lese. Uvnitř auta je i lednička, nádrž na vodu a sprcha, ale také sekyra, vařič, kurty na řešení případných potíží. Jediné, co si budete muset dokoupit, a pokud plánujete jezdit do terénu, tak to jen doporučujeme, je naviják; jeden nikdy neví, kdy se jeho pomoc může hodit.
„Postavit takový vůz je sice náročné, ale je to splněný sen, který si vlastně může dopřát každý. Zákazníkům chceme vyjít vstříc, takže naše společnost nabízí také poradenství v případě, že projekt někoho zaujal a chce si postavit podobně upravený speciál – stačí napsat na náš info email,“ dodává Marek Vodička, marketingový a PR manažer M Motors CZ. Ještě vám dlužíme specifikaci auta, tak to rychle napravme. Jak už jsme řekli, základem přestavby je pickup L200. Pod kapotou má přeplňovaný 16ventilový řadový čtyřválec o objemu 2,4 litru, jehož výkon je 181 koní a točivý moment 430 Nm. V terénu trpí na jediné, a tím je delší zadní převis. Jinak ho ale díky přítomnosti pohonu 4 x 4, redukci a uzávěrky mezinápravového a zadního diferenciálu máloco zastaví. Moc hezká práce, co myslíte?