Hlavní obsah

Mitsubishi chystá výprodej ikonických aut

Foto: Heritage Fleet Classic

Mitsubishi EVO VI TME mnozí považují za jedno z nejlepších aut všech dob

Toužíte někdo po Lanceru EVO VI Tommi Mäkinen v naprosto výjimečném stavu? Nebo snad chcete supersportovní 3000 GT, případně toužíte zaparkovat v garáži Mitsubishi z roku 1917? Pak čtěte pozorně!

Článek

Anglický importér Mitsubishi už minulý měsíc zveřejnil zprávu, že hodlá vydražit svou rozsáhlou sbírku klasických automobilů, o které se stará celé roky. Překvapeni? Nemáte důvod. Mitsubishi totiž ve Velké Británii na konci letošního roku končí. Aukce Heritage Fleet Centre se nyní blíží do finále a nejspíš padne pár rekordů…

Celkem logicky je nejzajímavějším vozem Lancer EVO VI Tommi Mäkinen. Aktuální vyvolávací cena činí v přepočtu 2,4 milionu korun a správně předpokládáte, že jde o rekord. Ale víte co? Není se ani čemu divit. Má číslo 6 z 250 oficiálně prodaných kusů v UK a anglické zastoupení ho vlastní od nového auta. V záruce byla provedena výměna motoru i turba a auto je v excelentním stavu.

Ale kromě Mäkinenena jsou na prodej ještě další dva Lancery EVO. V nabídce je devítka, co dvakrát vyhrála britský rallyeový šampionát ve skupině N, a pak další devítka s označením MR FQ-360, což je auto, které všichni fanoušci znají jako zabijáka supersportů. Jde o jedno z nejlepších aut všech dob a na tachometru má méně než pět tisíc mil.

Foto: Heritage Fleet Classic

Nenápadný zabiják supersportů

Nebo vás snad láká něco méně všedního? Co třeba Mitsubishi Jeep J27? Aha, vy nevíte, o co jde, že? Mitsubishi ho vyrábělo na základě licence od společnosti Willys Company v USA, a dle dohody ho mohlo prodávat jen v Japonsku.

Foto: Heritage Fleet Classic

Ne, tohle není Jeep Willis, ale Mitsubishi

Světlo světa spatřilo víc než 200 tisíc aut, ale pouze osm jich bylo dovezeno do Velké Británie. Jeho existence pomohla Mitsubishi, aby si v Japonsku získalo reputaci výrobce terénních aut a odstartovalo tedy jednu zajímavou éru.

Těch aut je na prodej dohromady šestnáct a i u nás v srdci Evropy byste s nimi udělali spoustu parády. Kromě výše zmíněných je totiž k mání třeba 300 GT (ano, s takovým kdysi jezdil i Jaromír Jágr), Mistubishi L200 upravené TopGearem jako expediční speciál pro přejezd Namibie či Model A z roku 1917.

Dobrou zprávou pro všechny české fanoušky Mitsubishi je fakt, že Mitsubishi na tuzemském trhu nekončí. Tou špatnou je, že ty nejlepší kousky v Česku mají své majitele a na prodej jsou jen velmi zřídka.

Načítám