Článek
Anglický importér Mitsubishi už minulý měsíc zveřejnil zprávu, že hodlá vydražit svou rozsáhlou sbírku klasických automobilů, o které se stará celé roky. Překvapeni? Nemáte důvod. Mitsubishi totiž ve Velké Británii na konci letošního roku končí. Aukce Heritage Fleet Centre se nyní blíží do finále a nejspíš padne pár rekordů…
Celkem logicky je nejzajímavějším vozem Lancer EVO VI Tommi Mäkinen. Aktuální vyvolávací cena činí v přepočtu 2,4 milionu korun a správně předpokládáte, že jde o rekord. Ale víte co? Není se ani čemu divit. Má číslo 6 z 250 oficiálně prodaných kusů v UK a anglické zastoupení ho vlastní od nového auta. V záruce byla provedena výměna motoru i turba a auto je v excelentním stavu.
Ale kromě Mäkinenena jsou na prodej ještě další dva Lancery EVO. V nabídce je devítka, co dvakrát vyhrála britský rallyeový šampionát ve skupině N, a pak další devítka s označením MR FQ-360, což je auto, které všichni fanoušci znají jako zabijáka supersportů. Jde o jedno z nejlepších aut všech dob a na tachometru má méně než pět tisíc mil.
Nebo vás snad láká něco méně všedního? Co třeba Mitsubishi Jeep J27? Aha, vy nevíte, o co jde, že? Mitsubishi ho vyrábělo na základě licence od společnosti Willys Company v USA, a dle dohody ho mohlo prodávat jen v Japonsku.
Světlo světa spatřilo víc než 200 tisíc aut, ale pouze osm jich bylo dovezeno do Velké Británie. Jeho existence pomohla Mitsubishi, aby si v Japonsku získalo reputaci výrobce terénních aut a odstartovalo tedy jednu zajímavou éru.
Těch aut je na prodej dohromady šestnáct a i u nás v srdci Evropy byste s nimi udělali spoustu parády. Kromě výše zmíněných je totiž k mání třeba 300 GT (ano, s takovým kdysi jezdil i Jaromír Jágr), Mistubishi L200 upravené TopGearem jako expediční speciál pro přejezd Namibie či Model A z roku 1917.
Dobrou zprávou pro všechny české fanoušky Mitsubishi je fakt, že Mitsubishi na tuzemském trhu nekončí. Tou špatnou je, že ty nejlepší kousky v Česku mají své majitele a na prodej jsou jen velmi zřídka.