Hlavní obsah

Mitsubishi ASX si v rámci faceliftu obléklo moderní šaty

Foto: Mitsubishi

ASX už facelift notně potřebovalo, teď se víc podobá zbytku modelové řady Mitsubishi

Mitsubishi ASX třetí generace je na trhu už devátým rokem. Na odchod ze scény to ale nevypadá, protože japonská automobilka přiveze na ženevský autosalon omlazenou verzi. Na první pohled je zřejmé, že se výrazně změnil vnější design.

Článek

Kdo čekal, že letos dorazí nová generace sportovně-užitkového modelu ASX, nedočká se. Ale smutný být nemusí, automobilka se třemi diamanty ve znaku nám za necelý měsíc naservíruje facelift, který je na první pohled výrazný. Zcela se totiž změnila přední maska a ty tam jsou dosavadní konzervativní tvary, na kterých už dlouho hlodal zub času.

Foto: Mitsubishi

Mitsubishi ASX prokouklo i zezadu, zadní difuzor je však možná až příliš pouťový

Nové provedení má design ve stylu Outlanderu nebo Eclipse Cross. Znamená to příď, která je rozbitá třemi výraznými prvky: protaženými světlomety (vine se pod nimi lišta bumerangového tvaru), výraznou maskou chladiče a vertikální „kostkou“ v nárazníku (denní svícení a odbočovací světla). Zní to jako docela divoká kombinace, v případě Eclipse Cross ale funguje docela dobře a nové ASX ji také nosí se ctí.

Vzadu jsou pak červeno-bílá světla protažená do boku. Výraznou záď doplňuje zadní difuzor, na kterém jsou naznačené dvě koncovky výfuku. Ty jsou ovšem zaslepené, a tudíž falešné.

Foto: Mitsubishi

Mitsubishi ASX nově zepředu vypadá jako Eclipse Cross mixnutý Outlanderem

Uvnitř se nezměnilo nic podstatného s jedinou výjimkou, a tou je centrální displej. S úhlopříčkou 8" je větší než dosud a bude umět zobrazovat online dopravní situaci. Pořád tedy v Mitsubishi ASX najdete spartánský interiér, který ovšem z hlediska ergonomie není špatný. U verze před faceliftem si vzpomínáme na tvrdé plasty a záplavy tmavých ploch, funkčností ale na tom ASX  bylo mnohem lépe než konkurence, která spoléhá výhradně na dotykové displeje.

Foto: Mitsubishi

V interiéru se toho kromě nového infotainmentu moc nezměnilo

Motorizace zatím automobilka nekomentovala, šeptem se ale hovoří o příchodu atmosférického dvoulitru, kombinovaného s manuální i automatickou bezestupňovou převodovkou. Na bližší technické podrobnosti je ale ještě čas do březnové premiéry na autosalonu v Ženevě. Předchozí generace se v evropské premiéře na tom samém místě ukázala před devíti lety.

Načítám