Článek
Proč bohužel? Protože už teď je D1 tak rozkopaná, že se cesta do Brna nebo do Prahy protahuje na až neuvěřitelné časy. Ze standardních zhruba dvou hodin jsou hodiny někdy i čtyři. Ovšem to jen ve chvíli, kdy se nestane nehoda. Pak je možné těch 200 km jet i celý den. A nebude lépe. Pro příští rok má Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) společně s ministerstvem přichystáno 172 km nových staveb dálnic a silnic I. tříd. Pracovat se bude na dálničních stavbách na D1, D3, D7, D35, ale také na D46, D48 a D49. Rozestavěné budou také obchvaty Znojma, Krnova, Kravařů, Karviné, Nové Paky, Církvic a Olbramovic.
Na jednu stranu to sice zní jako skvělý počin, vždyť nové silnice i dálnice potřebujeme. Ale na stranu druhou je už teď jasné, že tohle vše bude pro řidiče očistec svého druhu. Doprava neustále houstne, a když se k těmto uzavírkám přidají další, třeba i na souběžných a objízdných trasách, bude to o nervy. Problém také bývá to, že ani ŘSD, ani ministerstvo dopravy a ani kraje se stále nejsou schopny dohodnout na pořadí průběhu staveb, na což odborníci upozorňují už řadu let. Jenomže je to jako házet hrách na zeď. Jen si vzpomeňte, jak jsme v létě zažívali opravy a stavby, které běžely souběžně, aniž by se úřady předem domluvily. Bude to tak vypadat dál a my řidiči si prostě vedle řidičského oprávnění budeme muset dělat i „papíry“ na svatou trpělivost?
Během příštího roku tedy stavební stroje zřejmě nejvíc uvidíme na modernizaci brněnské dálnice D1, kde budou v roce 2019 probíhat práce až na sedmi úsecích, aby bylo možné jezdit po celé nové D1 v roce 2021. Ovšem tomuto datu už nevěří ani největší optimista. Konec modernizace D1 je neustále posouván, stavební firmy mají skluz a ministerstvo jen krčí rameny. Nakonec pro vás máme alespoň jednu povzbudivou zprávu. Podle ministerstva bude v roce 2019 pro řidiče otevřen osmikilometrový úsek dálnice na D3 v úseku Bošilec – Ševětín a koncem roku také na D1 čtrnáctikilometrový úsek mezi Přerovem a Lipníkem.