Článek
Podle České televize, která tuto informaci přinesla, se Dan Ťok kvůli dopravní kalamitě dnes sešel s generálním ředitelem Ředitelství silnic a dálnic Janem Kroupou a ředitelem dopravní policie Tomášem Lerchem. Společně se snažili přijít na to, jak během podobných kolapsů dostat kamiony pryč z dálnice a jak jim zamezit jakoukoliv jízdu v levém pruhu. Problém totiž je, že někteří řidiči kamionů, když uvíznou v koloně, zde také po znovuobnovení provozu zůstanou stát a plní si svou povinnou přestávku. Tím dál blokují provoz a vyvolávají řadu nebezpečných situací. Jiní zase, naštvaní na osobní auta, která se z místa kolapsu dostávají snáz, provoz nepochopitelně blokují.
Do budoucna chtějí výše jmenovaní, tedy Ťok, Kroupa a Lerch, zavést možnou změnu legislativy, která by zcela zakázala jízdu kamionů v levém pruhu a jejich předjíždění. V současné době toto funguje jen na vybraných úsecích některých dálnic, nicméně z vlastní zkušenosti můžeme bohužel říct, že řidiči nákladních kolosů si z nějakých zákazových značek nic moc nedělají. Navíc na dálnicích zoufale chybí policejní hlídky, které by na dodržování zákona dohlížely.
Ovšem příprava zákona je velmi zdlouhavá a už teď je jasné, že vyvolá bouřlivou diskuzi. Proto ministr navrhuje, aby byl zákaz nejprve řešen pomocí dočasných dopravních značek. Je ale dost pravděpodobné, že ty budou mít stejný dopad jako značky již na dálnicích umístěné. Zároveň není úplně jasné, zda by zákaz platil po celý rok nebo jen v případě zhoršených povětrnostních podmínek. Kolabující D1, a ne moc dobře naladěných řidičů kamionů, kteří situaci ještě zhoršují, si všimli také poslanci. K nápadu ministra dopravy se přiklonila komunistická strana, která by ho ale uplatňovala jen při špatném počasí. Nápad se zalíbil i lidovcům, nicméně ti jej chtějí příští týden ještě projednat.