Článek
Změn na vnějším designu je proti verzi před faceliftem jen velice malé množství a pro většinu lidí budou pod jejich rozlišovací schopnosti. Napovíme, že přepracovaný je nárazník, který je nově v barvě karoserie - to je asi nevýraznější poznávací znamení.
Pak tady máme jinak navržený zadní nárazník a standardně všechna světla s diodami (vpředu i vzadu). Diodová jsou i mlhová světla. Za příplatek lze mít adaptivní LED světlomety s variabilním rozdělováním světla s technologií Matrix. Mini Countryman je díky integrované SIM kartě vždy on line, nový je také volitelný digitální přístrojový štít.
Novinkou je stříbrná a zelená metalíza. Nový je rovněž paket nazvaný Piano Black Exterior, který přináší rámečky světlometů, zadních světel, masky chladiče a kliky dveří v leskle černém provedení. Kola mají průměr 16 až 19 palců a některé disky Mini nabízí v inovovaném designu.
Jak vyplývá z předchozích řádků, měnila se hlavně technika. Veškeré nabízené motory nově plní emisní normu Euro 6d. Benzinové motory mají bez výjimky filtr pevných částic, naftové pak vždy dostanou AdBlue.
Celkem jsou v nabídce tři zážehové a tři vznětové agregáty, které pokrývají výkonové spektrum od 75 kW/102 k do 162 kW/220 k. Všechny naftové motory mají nově dvoustupňové přeplňování, u benzinových je palivo vstřikuje s tlakem 350 bar (dříve 200 bar).
Pro milovníky přímo řazených převodovek máme špatnou zprávu: šestistupňový manuál, který byl doteď standardní, byl nahrazen hned několika variantami automatů. U verzí s pohonem všech kol dostanete osmistupňový Steptronic, zatímco verze s poháněnou přední nápravou mají sedmistupňový Steptronic.
Omlazené Mini Countryman dorazí do autosalonů letos v létě. Cenu zatím automobilka nezveřejnila.