Článek
Marketingová slova mnichovského giganta hlásají, že vývoj modelové řady MINI směřuje k elektromobilitě. Budoucí elektropohony vozů z dílen John Cooper Works (JCW) slibují extrémní výkony a potěšení z jízdy, prý stejné jako u aut se spalovacími motory.
No, zatím to tak nevypadá. Plug-in hybridní Countryman sice platí za pohodlné každodenní SUV s nízkou spotřebou, jenže pravou radost najdete maximálně ve verzi JCW s přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 306 koní. To samé tradiční cooper na baterky, který je jen předělávkou klasického třídveřového mini. Jde o pěknou stylovku do města s pohonným ústrojím z BMW i3 a mizerným dojezdem, nicméně silnější emoce zdaleka nevyvolává ani u většiny řidičů.
To benzinová MINI JCW jsou jiná píseň, tam koně lítají, výfuky bublají, střechy se stahují nebo vás prostě jen baví pocity, že v případně Clubmanu (kombík) můžete lítat po okresce stejně svižně jako se sporťákem.
Bernd Körber, šéf značky MINI, tvrdí, že kombinace elektřiny a modelové řady kompaktních angličáků se ukázala jako správná z hlediska potěšení z jízdy. Proto je prý nyní čas pro vášeň i výkon, tudíž práce na vývoji elektrických konceptů John Cooper Works běží.
Druhým dechem však dodává, že aby byly naplněny potřeby automobilových nadšenců (kdo jiný by si taky JCW kupoval, že?), zůstanou spalovací motory i nadále v tom nejostřejším nabídkovém portfoliu.
My jen doufáme, že mimo výkonu zvýší konstruktéři také dojezd, a to zástavbou větších baterií. Jinak totiž udělají z nepochybně krásného hot-hatche otroka dobíjecích stanic. Tak se zatím alespoň pokochejte oficiálními snímky prototypu a napište nám do komentářů, zdali má elektrické MINI JCW šanci na poli ostrých hatchbacků uspět.