Článek
Designově revoluci nečekejte. Mini se musí držet svého retro vzhledu, který je typický pro všechny jeho modely. Přesto celá přední část vypadá moderněji, s menší maskou a světlomety s LED diodami. Mírně upravený je i vzhled celého auta, které má větší světlou výšku, bohatou zásobu plastových dílů a střešní nosiče. A protože je i delší o 20 centimetrů a širší o 3 centimetry, jde o největší Mini v nabídce a vlastně i v celé historii značky. O 7,5 centimetrů se prodloužil i rozvor, takže místa v interiéru je víc a objem kufru narostl na 450 litrů. Když ale posunete (až o 13 cm) a sklopíte zadní sedačky, získáte 1309 litrů.
Operativní leasing MINI
Pod kapotou jsou dva nové motory. Tříválcová patnáctistovka nabízí výkon 134 koní a točivý moment 219 N.m. Ještě líp je na tom nový dvoulitr, který má výkon 189 koní a točivý moment 280 N.m. Běžně budou dostupné s šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol, ale na výběr je také osmistupňový Steptronic a pohon všech kol All4. A nově přibyla i možnost pořídit si Countryman plug-in hybrid (s patnáctistovkou) s výkonem 221 koní a točivým momentem 385 N.m. Na elektřinu s ním ujedete 40 kilometrů a po spuštění benzínového motoru se spotřeba pohybuje údajně na hodnotě 2,1 l/100 km. Plné nabití však zabere minimálně dvě a čtvrt hodiny, na běžné zásuvce doma pak další hodinu navíc.
Je hezké vidět, že se Mini kouká i do budoucnosti, ale jeho doménou zjevně zůstane spíš retro. Bohatá je mimochodem i nabídka asistentů, například varování před kolizí s automatickým brzděním, čtení dopravních značek, couvací kamera, detekce chodců, automatické parkování a head-up displej. Prostě klasická soupiska, kterou jsme všichni čekali v autě, které výrazněji nepřekvapí. Prodávat se ale jistě bude dobře.
Tlouštík ve sportu
Předchoz generace uměla i sportovat. Prvě na zkladě Countrymanu postavil Prodrive zvodn verze. Hlavnm želzkem v ohni byl specil WRC, ovšem Dani Sordovi se začalo dařit prvě ve chvli, kdy byl projekt odpskn. Druhm byl specil S2000 s přeplňovanou šestnctistovkou pro nižš šampionty. Asi jedin země, kde se mu dařilo, byla prvě naše. Za jeho volantem zskal Vclav Pech mladš dva ze svch sedmi titulů Mistra republiky.