Článek
Upravených modelů Ford F-150 je na světě mraky, takže proč si koupit ten od Mil-Spec a nesáhnout po tovární verzi Raptor? Možná proto, že originál má pod kapotou 3,5litrový šestiválec se dvěma turby a výkon 456 koní, zatímco upravená edice nabídne 507 koní, vydolovaných z přirozeně dýchajícího pětilitrového osmiválce.
Forďácký F-150 Raptor vyjde v základu asi na 1,4 milionu korun. Za Mil-Spec zaplatíte téměř 2,2 milionu korun. Tak kde je rozdíl?
Modifikovaný pick-up je o cirka 18 centimetrů širší než Raptor, nabídne vylepšený výfuk, odolný podvozek Baja s mnoha komponenty od renomované firmy Fox Racing a zesílené nápravy, což má za následek i vyšší světlou výšku. Do vozu technici zastavěli také účinnější elektrický posilovač řízení a volant s magneziovými pádly 10stupňové automatické převodovky.
Exteriéru dominují světelné rampy a různé diody, které ocení každý správný „off-roaďák“ a podívejte se ještě na kola, pneumatiky, pevnostní nárazníky nebo rám korby se zahrádkou. To je něco!
Karoserii pick-upu můžete mít ve čtyřech barevných provedeních, a to v černé, bílé nebo ve dvou odstínech šedi. Interiér se zase nabízí ve třech barevných variacích. Už chápete ten rozdíl, proč je Ford F-150 Raptor oproti Mil-Spec F-150 naprosté ořezávátko?
U nás v Evropě si však o obou modelech můžeme nechat jen zdát. Nejostřejším pick-upem, oficiálně prodávaným v Česku, je Ford Ranger Raptor, který nabídne dvoulitrový dvakrát přeplňovaný diesel, výkon 213 koní, desetirychlostní automat a upravený podvozek. To vše za necelých 1,6 milionu korun.