Hlavní obsah

Městský prcek Kia Picanto po faceliftu zase o trochu dospěl

Foto: Kia

Změny se dotkly všech dostupných verzí – standardní, sportovnější GT-Line a dobrodružnější X-Line

Automobilový pokrok nezastavíte, malá auta tak těží z neutuchajícího vývoje a získávají technologie vyhrazené donedávna jen pro větší modely. Příkladem je modernizované Picanto, které se krom vylepšené techniky dočkalo také osvěženého vzhledu zvenku i uvnitř, efektivnějších motorů a dalších příjemných lákadel.

Článek

Bezpečnost malých aut je samozřejmě ožehavé téma a Kia v případě modernizovaného Picanta rozhodně neponechala nic náhodě: nouzové brzdění s rozpoznáváním vozidel i chodců, udržování jízdy v pruhu, monitorování slepých úhlů, čtení dopravních značek, sledování únavy řidiče nebo upozornění na dopravu za vozem při vyparkování – všechny sofistikované bezpečností prvky, které byly donedávna k vidění jen v luxusních limuzínách za miliony, můžete mít nyní i malém městském prckovi, takže se za jeho volantem budete moci cítit skutečně bezpečně.

Foto: Kia

K sedmi airbagům přidává nové Picanto dlouhý zástup jízdních asistentů včetně systému nouzového brzdění nebo udržování jízdy v pruhu

Stejně tak zákazníky zajímají možnosti konektivity, a i tady je Kia před ostatními o krok vpředu – dotykový infotainment má totiž 8“ displej (tedy o palec větší než dosud a navíc s novým systémem) a standardně umí bezdrátový Apple CarPlay i Android Auto, přes Bluetooth dokáže připojit hned dva mobilní telefony, a díky online připojení nabídne aktuální informace o dopravě, cenách paliva, bodech zájmu nebo možnostech parkování. Samozřejmostí je i vzdálený přístup k vozu prostřednictvím mobilní aplikace.

Další novinkou v kabině je 4,2“ digitální displej v přístrojovém štítu, prostředí pak zpříjemňují nové textury čalounění a dekory palubní desky, dveřních panelů a středové konzoly. Fanoušky individualizace potěší také barevné pakety (červená, oranžová, zelená a limetka), které dokážou kabinu příjemně oživit.

Exteriér si pak můžete naspecifikovat v jednom z 10 odstínů laku a s litými koly o rozměrech 14“ až 16“ (některá nově s broušeným efektem), případně sáhnout po sportovně laděném designovém paketu GT-Line či dobrodružném X-Line – oba prošly lehkými vizuálními úpravami v podobě upravené masky, nárazníků s novými dekory a pozměněného tvaru a grafiky LED světel vpředu i vzadu.

Kompletně přepracovaná je pak nabídka benzinových motorů označovaných „Smartstream“, která zahrnuje už jen tříválcové jednotky a slibuje nižší spotřebu i emise CO2 díky novému integrovanému systému řízení teploty (účinnější chlazení spalovací komory) a vysokotlakovému vstřikování paliva (350 barů) pro přeplňovaný tříválec 1,0 T-GDI (s výkonem 100 koní), jeho atmosférické varianty (67 nebo 84 koní) přešly z vícebodového vstřikování na novou technologii DPFI, tedy vstřikování paliva do sacího kanálu s optimalizovaným časováním ve prospěch co nejnižší spotřeby paliva.

Nižší spotřebě přispěje také zcela nová robotizovaná manuální převodovka, která má pět rychlostních stupňů a automatizované řazení i používání spojky. Její další výhodou oproti klasickému měničovému automatu by kromě nižších ztrát (a tedy nižší spotřeby) měla být i příznivější pořizovací cena.

Na konkrétní čísla spotřeby a emisí, stejně tak i na přesnou nabídku motorizací, výbav, technologií a především cen na českém trhu si však ještě počkáme do třetího čtvrtletí 2020, kdy je naplánován start výroby a dodávek na jednotlivé trhy.

Načítám