Článek
Z hlediska komfortu, výbavy a designu se jedná o mercedes každým coulem. Německá značka tohle tvrzení stvrzuje nádhernou větou z tiskové zprávy: „Je to průkopník avantgardního elektrického vzhledu reprezentující designový idiom progresivního luxusu.“ Co si pod tím máme představit, to je těžko říct, nicméně auto jako takové nevypadá špatně. Délka činí 4761 mm a rozvor je 2873 mm, čímž je EQC o deset centimetrů delší než spalovací model GLC.
Jak už to bývá, zmíněných 384 článků baterie je ukryto v podlaze vozu, což znamená velmi nízké těžiště, tedy i slušné jízdní vlastnosti. U elektromobilu nás však výrazně víc zajímá dojezd. Souhrnná kapacita baterek činí 80 kWh a uváděný dojezd hodně záleží na způsobu měření. Nejvíce optimistický je dnes již přežitý měřicí cyklus NEDC – podle něj najede EQC celých 450 kilometrů na nabití. O něco méně je to podle cyklu WLTP, kde má vůz najet už jen 400 kilometrů a v tiskové zprávě pro USA hovoří Mercedes o dojezdu 320 kilometrů.
Z osobních zkušeností bych se nebál říci, že hodnota okolo 300 kilometrů bude reálná. Pokud se vám ovšem podaří najít stejnosměrnou nabíječku o výkonu 110 kW, můžete nabít baterky z 10 na 80 % za pouhých 40 minut a pokračovat v jízdě. Je drobnou zajímavostí, že jsou baterie vodou chlazené, ale na druhou stranu i vyhřívané, aby byla jejich teplota stále optimální.
Baterky totiž krmí nemalé stádo koní. Každá náprava má svůj asynchronní elektromotor, souhrnný výkon na obou stranách činí 408 koní a točivý moment se vyšplhal dokonce na 765 N.m. I přes 2425 kilogramů hmotnosti se vůz rozpohybuje z nuly na sto za 5,1 sekundy a vyšplhá až na elektronicky omezených 180 km/h. Mercedes uvádí, že zatímco přední motor je nastaven na maximální účinnost při nízkém zatížení, zadní dodává autu sportovní náturu. Pochopitelně nechybí ani vektorování točivého momentu a řada jízdních režimů – k dispozici jsou módy Comfort, Eco, Max Range a Sport. Podle navigace, dopravních značek a dalších okolností umí potom elektromobil radit řidiči, kdy pouštět pedál akcelerátoru pro maximalizaci dojezdu. Ačkoliv EQC nemá žádnou převodovku, disponuje pádly pod volantem. Jimi lze ručně nastavit úroveň rekuperace, přičemž při té maximální lze po městě ovládat vůz pouze jedním pedálem.
Interiér auta se drží zažitých standardů Mercedesu a oproti klasickým spalovacím modelům se nijak neliší ovládáním ani ergonomií. Jedinou úplnou novinkou je zde dotykový displej infotainmentu s navigací. Ten se až dosud ovládal výhradně otočným ovladačem, ovšem EQC přichází s jeho zcela novou generací sázející hodně taky na ovládání hlasem. Kufr má v základním postavení sedadel objem 500 litrů.
EQC je sice v této podobě zcela hotovým produkčním modelem, ovšem na počátek výroby a prodejů si ještě pár měsíců počkáme. V německých Brémách se začne vůz vyrábět během příštího roku a později se přidá také výrobní závod v čínském Pekingu. Jako první dorazí novinka do Evropy, trh v Severní Americe má následovat o rok později, tedy v sezóně 2020. Ceny jsou zatím neznámé.