Hlavní obsah

Mercedes ukázal užitkový Citan v obytné podobě

Foto: Mercedes-Benz

Pojem užitkové auto už svým názvem tak trochu zavání prací, což celkem rapidně snižuje jeho atraktivitu. No a teď si k tomu představte převlečený Renault Kangoo do roucha a ceny Mercedesu Citan… Může tohle fungovat? Ale jistě, obzvláště pak v obytné variantě, po kterých je nyní velmi vysoká poptávka.

Článek

Nová generace Mercedesu Citan oslavila svůj debut teprve nedávno, nicméně to ještě (skoro) nikdo netušil, jaký trumf má německý výrobce schovaný v rukávu. Na Caravan Salonu v Düsseldorfu se totiž ukázala varianta, po které by skočil snad každý.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Citan v obytné úpravě je malý bydlík pro dva dospělé

Svěží Citan se totiž předvedl také v obytném provedení s moduly od rovněž německé společnosti VanEssa. Ve výsledku se z tak trochu nudného „užitkáče“ (model je postaven na osobní verzi Citanu) stal praktický dvoulůžkový parťák s mnoha úložnými prostory a vyjímatelným kuchyňským koutem.

Za poslední roky totiž dosáhly obytné vozy, moduly, vestavby a jiné „bydlící“ vychytávky stejné popularity jako třeba Abba nebo Rolling Stones, takže není divu, že se k tvoření mobilních garsonek uchylují už i samotné automobilky.

Foto: Mercedes-Benz

Kuchyňský modul nabídne vše potřebné pro kempování

Pojízdný hotel od Mercedesu přitom není přehnaně rozměrný – na délku měří skoro 4,5 metru a disponuje rozvorem náprav lehce přes 2,7 metru. Jde tak o kompaktní alternativu k větším obytným variantám Marco Polo modelů Vito a třídy V.

Zadní kuchyňský modul disponuje integrovaným plynovým vařičem, dřezem, 13litrovou nádrží na vodu, lednicí o objemu 31 litrů a armádou různých šuplíků, stolečků i prostorů pro hrnce, pánve nebo příbory. Plně vyjímatelná vestavba s možností barevné personalizace váží asi 60 kilogramů a v případě potřeby ji můžete snadno demontovat a Citan využívat jako běžný osobně-užitkový automobil.

Foto: Mercedes-Benz

Matrace měří na délku 1,89 metru a na šířku 1,15 metru

Neméně zajímavý je rovněž spací systém, zahrnující sklopnou postel pro dva dospělé dobrodruhy. Vysoce kvalitní matrace pokryje prostor nad kuchyňkou i zadními složenými sedadly a vytvoří ložnou plochu o délce 1,89 metru a šířce 1,15 metru.

Kempingový Citan ještě můžete (teoreticky) vidět osobně, pokud se dostavíte do Düsseldorfu na Caravan Salon 2021, který končí až 5. září. Zmíněný model je zatím pouze ukázkovým prototypem, na trh se má reálně dostat až příští rok.

Foto: Mercedes-Benz

Obytný Citan se má dostat na trh už v roce 2022

Pokud však vlastníte dvojkové Kangoo a z něho odvezený první Citan či Nissan NV250, nezoufejte. Společnost VanEssa nabízí spací jednotku i pro tyto starší typy, a to za 1 295 eur, což dělá v přepočtu lehce přes 33 tisíc korun. V nabídce je rovněž kuchyňský kout za 1 945 eur (necelých 50 tisíc), případně kombinace obojího za 2 990 eur (cca 76 500 Kč).

Kdo fandíte raději českým výrobkům, kempingovou vestavbu do Kangoo a spol. nabízí taktéž tuzemská firma Egoé nest či truhlářství TOM. V každém případě takovým modulům fandíme a doufáme, že se různorodé obytňáky budou jen rozrůstat.

Reklama

Načítám