Článek
Automobilka se ani nesnaží jakkoli zatajovat, že Maybach je vlastně převlečeným Mercedesem. Začíná to už názvem, ve kterém se objevuje dárce techniky, a pokračuje přes loga třícípé hvězdy na kolech, volantu a v neposlední řadě na klasickém logu hrdě vztyčeném na kapotě. Je to podobné jako u modelů AMG, Maybach je také divizí stuttgartské automobilky.
Co se naopak Mercedes a potažmo Maybach snaží dát na odiv je opulentní vzhled s množstvím chromu (v Rusku a v Číně budou kupci nadšení) a špičková technika spojená s nebývalým komfortem pro posádku. Tady budou cestující přepravováni jako v pověstné bavlnce.
Zaujme už svým lakem v béžovo-hnědé kombinaci a s černou střechou. Na délku měří nejluxusnější model Mercedesu 5 469 mm, což je o 180 milimetrů víc než v případě prodloužené třídy S. Rozvor náprav se tak díky tomuto nárůstu může pochlubit hodnotou 3 396 mm, na zadních ultrapohodlných křeslech opravdu nedostatkem volného prostoru trpět nebudete.
Zadní dveře se ovládají elektronicky. Poprvé se v Maybachu třídy S objevuje elektrický podavač bezpečnostních pásů. Obě zadní sedadla jsou individuálně nastavitelná, odvětrávaná, případně vyhřívaná, a to dokonce i pro oblast ramen, krku či lýtek. Samozřejmostí jsou pak masážní funkce, které už v základním „Esku“ představují špičku své kategorie.
Pravé zadní sedadlo má ještě jednu vychytávku, kterou znáte, pokud jste někdy seděli na delším letu v byznys třídě – stisknutím tlačítka se odsune přední sedačka a z vašeho zadního sedadla se stane postel.
K tomu si připočtěte systém pro filtrování zvuků od německé firmy Burmester, která zároveň i dodala špičkovou audioaparaturu. Maybach třídy S nezůstal konzervativní, v interiéru je celkem pět obřích displejů, kterými ovládáte skoro všechno od puštěné hudby po vyhřívání interiéru.
Maybach dokonce potvrdil, že pod kapotou může být motorová aristokracie V12, kterou postupně všechny automobilky krom Rolls-Royce ze svých výrobních programů škrtají. Ale až tak jednoduché to nebude, protože americký, ruský i čínský trh se vidlicového dvanáctiválce dočká, v případě Evropy to ještě není jisté.
Jistotou je pak twin-turbo osmiválec o výkonu 370 kW (503) koní a 700 Nm točivého momentu. Později přijde šestilitrový, rovněž přeplňovaný šestiválec. Oba motory jsou benzinové a pracují s hybridní technologií. Síla obou motorů se přenáší na všechna čtyři kola prostřednictvím devítistupňové samočinné převodovky.
Ještě komfortnější nastavení vzduchového podvozku
A když už jsme u té jízdy: zadní kola se mohou natáčet v úhlu až 11 stupňů (což zlepšuje manévrovatelnost), pro standardně dodávaný vzduchový podvozek se systémem E-Active Body Control připravil Maybach ještě komfortnější nastavení. Řidič si také více odpočine, v autě je totiž instalován systém pro autonomní jízdy na úrovni 3, takže některé úseky německých dálnic bude možné projet téměř bez zásahu řidiče.
Od uvedení minulé generace modelu Mercedes-Maybach třídy S v roce 2015 se po celém světě prodalo 60 tisíc kusů. Největší trh nejspíš uhodnete – byla to Čína, a podle zástupců automobilky tomu tak patrně bude i u nové generace. Ta se začne prodávat koncem letošního roku. Levná nebude, ale ceník ještě Maybach nezveřejnil.