Hlavní obsah

Mercedes ukázal nové SUV. Zatím jde jen o koncept

Foto: Mercedes-Benz

Už dlouho se mluví o tom, že Mercedes plánuje nové SUV. Všechno byly jen spekulace, ale jakmile značka oznámila, že se zúčastní autosalonu v Šanghaji, bylo jasné, že ukáže něco nového. A tím něčím novým je SUV s prozatímním jménem Concept GLB. Novinka vypadá opravdu hodně zajímavě!

Článek

Mercedes se nejspíš rozhodl, že svými modely vyplní každičkou skulinku napříč všemi segmenty. Těch modelů, které nabízí nebo v blízké budoucnosti nabízet bude, je opravdu nepřeberné množství. Až se v nich a jejich označení většina tak trochu ztrácí. Dnes vám ukážeme, s čím se Mercedes ukázal na autosalonu v Šanghaji. Jde o SUV stojící mezi GLA a GLC, které, ačkoliv je hodně spjato s třídou A, si prý vzalo inspiraci také ve třídě G. Nebojte se, zní to sice složitě, ale nakonec zjistíte, že je to logické a celkem snadné.

S třídou A má novinka společnou platformu, kterou znáte pod označením MFA1. Kromě toho, ale mají společný taky inteligentní infotainment MBUX nebo prakticky celé rozvržení interiéru včetně palubní desky. Interiér ale není zajímavý kvůli systému MBUX nebo palubní desce. Zaujme hlavně až třemi řadami sedadel. Tu druhou lze dokonce posouvat, a to až v rozsahu 140 mm – 90 mm z nich je směrem vpřed tak, aby se dal snadno zvětšit zavazadlový prostor. A ptáte se, proč jsme mluvili o těch rodinách? Koncept GLB zvládne v pohodě pojmout až čtyři dětské sedačky, a to jak ty malé, tak ty pro větší dětičky. A kdo z vás má početnější rodinu, nejspíš ví, že umístit více než dvě dětské sedačky je ve většině aut velký problém.

Nový koncept dostal pro výstavní účely celkem zajímavě vyhlížející 17palcová kola obutá do offroadových pneumatik. I tím Mercedes ukazuje, že GLB nemá být jen nějakým moderním SUV, které ale bude mít problémy už při nájezdu na obrubník v centru města. Má jít o schopné auto na silnici i v terénu. To dokazuje taky přítomnost jízdních režimů Eco/Comfort, Sport, ale hlavně Offroad. Poslední jmenovaný režim pak rozdělí točivý moment mezi nápravy v poměru 50:50. Eco a Comfort v poměru 80:20 ve prospěch přední nápravy a Sport 70:30, taktéž ve prospěch přední nápravy.

Koncept je v tuto chvíli poháněn zážehovým čtyřválcem přeplňovaným turbodmychadlem, jehož objem jsou rovné 2 litry. Nejvyšší výkon je 224 koní a točivý moment 350 Nm. Spolupracuje s ním dvouspojková osmistupňová převodovka 8G-DCT. Manuál k dispozici nebude. Jak ale říkáme, jde jen o koncept. Sériová verze GLB by měla být představena už letos v létě, kdy Mercedes také zveřejní také další informace o výbavy, motorizacích a technice.

Související témata:
Načítám