Článek
Třída V sice není ani nejrychlejším ani nejluxusnějším Mercedesem v nabídce, přesto má svoje nesporné výhody a všechny výše zmiňované faktory pro právoplatné nošení trojcípé hvězdy splňuje. Třída V vždy měla co nabídnout, ale od nynějška bude pro potenciální zákazníky ještě atraktivnější díky inteligentnímu systému vzduchového odpružení.

Vzduchové měchy budou moci regulovat světlu výšku vozu, respektive ji držet konstantní za jakýchkoliv podmínek.
Tento systém ve Stuttgartu nazývají Airmatic, a díky němu je šasi vozu schopné udržovat stálou světlou výšku – a to bez ohledu na momentální zatížení vozu, typ vozovky nebo rychlost. Používá dvojité tlumiče s regulací frekvence samotného tlumení, a tím pádem tak nabízí vyrovnanou jízdní stabilitu a prvotřídní komfort.
Jak bývá zvykem u mnoha další systémů vzduchového odpružení na trhu, i ve třídě V si řidič samozřejmě může zvolit jeden z několika jízdních režimů, které přímo ovlivňují jeho chování a v zásadě i podvozku jako takového.
Tak například v režimu Comfort vůz udržuje stálou světlou výšku až do rychlosti 110 km/h. Jakmile auto tuto rychlost překročí, automaticky se „přikrčí“ snížením světlé výšky o 10 milimetrů. Naproti tomu režim Lift vůz zvedne oproti standardu o 35 milimetrů a tuto světlou výšku drží až do rychlosti 35 km/h.
Pro pořádek se sluší dodat, že tento nový prvek výbavy platí také pro plně elektrického bratra třídy V, model EQV, a rovněž i pro ryze cestovní variantu Marco Polo. Poměrně překvapivě Mercedes nabídne vzduchové odpružení také u užitkově orientovaného modelu Vito. Automobilka díky tomu slibuje v této třídě bezkonkurenční jízdní komfort, zároveň však dodává, že toto řešení přináší také spoustu výhod v oblasti stability – zejména pak v dálničních rychlostech.
Když pomineme tuto momentální „aktualizaci“ v oblasti podvozku, třída V jako taková prošla loni kompletním faceliftem, který, jak bývá ve zvyku, přinesl designové osvěžení a nespočet nových technologií. Pravděpodobně nejdůležitější bude patrně nový naftový motor, nesoucí kódové označení OM 654. Ten disponuje skvělou dynamikou i spotřebou a na poměry naftových motorů i poměrně nízkou hmotností. Spřažen je s devítistupňovou automatickou převodovkou 9G-TRONIC.
Novému motoru se mezigeneračně podařilo snížit spotřebu paliva o 13 procent, výše zmíněná hmotnost agregátu klesla z 202 kilogramů na úctyhodných 168 kilo. Jednotka dosahuje výkonu 192 koní v 3 800 otáčkách za minutu, točivý moment 400 Nm je dostupný v rozmezí 1 600–2 800 otáček za minutu. Ceny 190koňové varianty V250d začínají těsně nad milionem korun bez daně. K dispozici jsou ještě výchozí verze V220d, případně vrcholná V300d.