Článek
Třída V sice není ani nejrychlejším ani nejluxusnějším Mercedesem v nabídce, přesto má svoje nesporné výhody a všechny výše zmiňované faktory pro právoplatné nošení trojcípé hvězdy splňuje. Třída V vždy měla co nabídnout, ale od nynějška bude pro potenciální zákazníky ještě atraktivnější díky inteligentnímu systému vzduchového odpružení.
Tento systém ve Stuttgartu nazývají Airmatic, a díky němu je šasi vozu schopné udržovat stálou světlou výšku – a to bez ohledu na momentální zatížení vozu, typ vozovky nebo rychlost. Používá dvojité tlumiče s regulací frekvence samotného tlumení, a tím pádem tak nabízí vyrovnanou jízdní stabilitu a prvotřídní komfort.
Jak bývá zvykem u mnoha další systémů vzduchového odpružení na trhu, i ve třídě V si řidič samozřejmě může zvolit jeden z několika jízdních režimů, které přímo ovlivňují jeho chování a v zásadě i podvozku jako takového.
Tak například v režimu Comfort vůz udržuje stálou světlou výšku až do rychlosti 110 km/h. Jakmile auto tuto rychlost překročí, automaticky se „přikrčí“ snížením světlé výšky o 10 milimetrů. Naproti tomu režim Lift vůz zvedne oproti standardu o 35 milimetrů a tuto světlou výšku drží až do rychlosti 35 km/h.
Pro pořádek se sluší dodat, že tento nový prvek výbavy platí také pro plně elektrického bratra třídy V, model EQV, a rovněž i pro ryze cestovní variantu Marco Polo. Poměrně překvapivě Mercedes nabídne vzduchové odpružení také u užitkově orientovaného modelu Vito. Automobilka díky tomu slibuje v této třídě bezkonkurenční jízdní komfort, zároveň však dodává, že toto řešení přináší také spoustu výhod v oblasti stability – zejména pak v dálničních rychlostech.
Když pomineme tuto momentální „aktualizaci“ v oblasti podvozku, třída V jako taková prošla loni kompletním faceliftem, který, jak bývá ve zvyku, přinesl designové osvěžení a nespočet nových technologií. Pravděpodobně nejdůležitější bude patrně nový naftový motor, nesoucí kódové označení OM 654. Ten disponuje skvělou dynamikou i spotřebou a na poměry naftových motorů i poměrně nízkou hmotností. Spřažen je s devítistupňovou automatickou převodovkou 9G-TRONIC.
Novému motoru se mezigeneračně podařilo snížit spotřebu paliva o 13 procent, výše zmíněná hmotnost agregátu klesla z 202 kilogramů na úctyhodných 168 kilo. Jednotka dosahuje výkonu 192 koní v 3 800 otáčkách za minutu, točivý moment 400 Nm je dostupný v rozmezí 1 600–2 800 otáček za minutu. Ceny 190koňové varianty V250d začínají těsně nad milionem korun bez daně. K dispozici jsou ještě výchozí verze V220d, případně vrcholná V300d.