Hlavní obsah

Mercedes třídy S nabídne první airbag pro cestující vzadu

Foto: Mercedes-Benz

Nejvyšší řada Mercedesu, slavná třída S, přináší nejen nejvyšší dostupný luxus na trhu, ale také špičkovou bezpečnost. Nová generace, která se představí již za pár týdnů, přinese jako první auto na světě airbag pro cestující vzadu, chránící posádku při čelní srážce.

Článek

Historie třídy S, legendárního silničního křižníku od Mercedesu, se píše již od roku 1972 a není jen příběhem o neuvěřitelném posunu jízdního komfortu, palubního luxusu a automobilových technologií, ale také o neúnavném zlepšování aktivní i pasivní bezpečnosti.

Byla to právě třída S, která jako první (v některých případech první na světě, v jiných přinejmenším v Evropě) nabídla například protiblokovací systém brzd ABS (1978), řidičův airbag (1981), stabilizační systém ESP (1995), boční a hlavové airbagy plus adaptivní tempomat (1998), bezpečnostní systém PRE-SAFE (2002), noční vidění s infračervenou kamerou (2005) nebo udržování jízdy v pruhu (2011) a mnoho dalších vylepšení.

Nyní se blíží představení již sedmé generace, která má přinést znovu mnoho přelomových novinek – jednou z nich má být v oblasti bezpečnosti – první airbag pro cestující vzadu, který bude ochraňovat posádku při čelní srážce. V zadní straně opěradel předních sedadel bude integrovaný vzduchový vak, jenž se v případě nehody nafoukne a jako brankářská lapačka zachytí hlavu pasažérů. Díky tvaru písmene „U“ je navíc ochrání zpředu i ze stran. Tyto nové airbagy se mají přizpůsobit dospělým i dětským pasažérům a budou spolupracovat s nafukovatelnými bezpečnostními pásy (aby minimalizovaly možná zranění a zabránily podklouznutí). Bezpečnost na zadních sedadlech ,která dosud často unikala pozornosti mnoha výrobců, by se tak měla posunout na zcela novou úroveň.

Foto: Mercedes-Benz

Když už musíte bourat, doporučujeme udělat to v Mercedesu třídy S

Technici Mercedesu také vylepšili systém PRE-SAFE, který připraví vůz i posádku na hrozící havárii – nově dokáže detekovat kromě čelní a zadní srážky také boční náraz. V takovém případě přizvedne vzduchový podvozek auto na dané straně, aby více energie absorbovala tužší podlaha vozu (to umí i nové Audi A8) a s předstihem nafoukne boční airbagy, jež pasažéry posunou více do středu vozidla, a lépe je tak ochrání před úrazem (to už A8 neumí).

Foto: Kolesa.ru

Takhle nějak by měl vypadat nový Mercedes-Benz třídy S. Líbí se vám?

Nová třída S, která se oficiálně představí již 2. září, tak znovu posune úroveň automobilového komfortu, luxusu i bezpečnosti o pořádný kus dál. Už se nemůžeme dočkat, až se dozvíme další novinky… co vy?

Těšíte se na představení nové třídy S?
ANO, bude to úžasné auto
72 %
NE, je to zbytečně drahý krám
11 %
NEVÍM, Mercedesy mě nezajímají
17 %
Celkem hlasovalo 236 čtenářů.
Načítám